صفحه اصلی / استان ها / همدان / نبود کمپ ترک اعتیاد ویژه دانش‌آموزان در همدان
نبود کمپ ترک اعتیاد ویژه دانش‌آموزان در همدان

معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان خبر داد

نبود کمپ ترک اعتیاد ویژه دانش‌آموزان در همدان

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با تأکید بر اینکه در استان همدان کمپ ترک‌اعتیاد ویژه دانش‌آموزان وجود ندارد، گفت: بهزیستی فقط معتادانی با رنج سنی 18 تا 60 سال را در کمپ‌های خود می‌پذیرد.

اعتیاد دانش آموزان

شهرام کوکائیان در گفت‌وگو با ایسنا، به وظایف بهزیستی در راستای ساماندهی دانش‌آموزان معتاد اشاره کرد و افزدود: این دانش‌آموزان پس از شناسایی در سیستم آموزش و پرورش باید در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی سم‌زدایی شوند و پس از غربالگری در این مکان، به آغوش خانواده بازگردند.

وی ادامه داد: در صورتی‌که دانش‌آموز جزء کودکان‌کار بوده و سرپرست و خانواده نداشته باشد، در مراکز نگهداری بهزیستی ساماندهی خواهد شد.
کوکائیان با اشاره به اینکه در استان همدان دستورالعملی مبنی بر احداث کمپ ویژه دانش‌آموزان نداشته‌ایم، اضافه کرد: دو استان از کل کشور به صورت پایلوت این کمپ را اجرایی کردند که تا کنون نتایج حاصل از آن تحلیل نشده است.

وی تأکید کرد: شمار دانش‌آموزان معتادی که در دانشگاه علوم پزشکی غربالگری شوند سپس به مراکز بهزیستی تحویل داده شوند، بسیار اندک است به طوریکه در سال گذشته چنین مواردی را شاهد نبودیم بنابراین وضعیت همدان از این منظر نگران‌کننده نیست.

کوکائیان از اجرای طرح ماد توسط بهزیستی استان در این راستا خبر داد و یادآور شد: این طرح در ۳۰ مدرسه و ۶۰ کلاس درس در شهرستان‌های همدان و کبودراهنگ در پایه هشتم در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح از خود دانش‌آموزان خواسته می‌شود مشکل را ردیابی و شناسایی کرده و با مشارکت یکدیگر برای حل مشکل خود چاره‌اندیشی کنند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان در پایان گفت: این طرح به معنای مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان است که در حال حاضر در حال اجرا بوده و نتایج آن بررسی نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.