صفحه اصلی / فرهنگی / برای موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان تصمیمی جدید گرفنه میشود
برای موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان تصمیمی جدید گرفنه میشود

تهیه شناسنامه مرمتی برای موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان

برای موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان تصمیمی جدید گرفنه میشود

گروهی از متخصصان و کارشناسان مرمت آثار، وضعیت آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان را بررسی و شناسنامه مرمتی آنها را تهیه می‌کنند.

گروهی از متخصصان و کارشناسان مرمت آثار، وضعیت آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان را بررسی و شناسنامه مرمتی آنها را تهیه می‌کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده پس از بازدید سید محمد مجتبی حسینی ـ معاون امور هنری وزارت ارشاد ـ از موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری و ضرورت بررسی آثار، گروهی از متخصصان و کارشناسان مرمت تا پایان خردادماه، با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با بررسی وضعیت آثار، شناسنامه و مشخصات مرمتی آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان را تهیه می‌کنند.

پس از بررسی آثار و تهیه شناسنامه مرمتی، برنامه‌ریزی لازم برای ترمیم آثار مورد نظر، انجام خواهد شد.

اتفاقی که در کرمان افتاده، فجیع است

حمید شانس ـ هنرمند مجسمه‌ساز ـ که مدیریت تیم هنری ترمیم مجسمه‌های موزه استاد علی‌اکبر صنعتی در تهران را برعهده داشته است، مهرماه ۱۳۹۶ در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان نیز اظهار کرده بود: اتفاقی که در کرمان افتاده، فجیع است. شاید بودجه‌ای که برای اداره این موزه اختصاص پیدا می‌کند، چیزی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان و بودجه مرمت آثار حدود ۵۰ میلیون تومان باشد.

شانس بیان کرده بود: موزه کرمان حداقل بودجه را در اختیار دارد و با این وضعیت، امکان این‌ را نخواهد داشت که همین آثار را نگه دارد و سرپا بایستد. رفتاری که با دومین موزه تجسمی ایران می‌کنند، به نوعی تحقیر جریان هنر و فرهنگ است.

او درباره میزان آسیب مجسمه‌های موزه کرمان نیز گفته بود: میزان آسیب‌دیدگی بالا نیست؛ اما شرایط نگهداری از آثار مطلوب نیست. موزه یک موجود زنده است که باید تنفس کند و رشد داشته باشد. آنجا نام موزه را دارد، اما از عملکرد یک موزه فاصله گرفته است. اگر مجموعه‌ای بخواهد به یک موزه کامل تبدیل شود، باید خلأهایش را پر کند. موزه کرمان، کار کم دارد و کار تازه نخریده، جایی برای نگهداری آثار ندارد و بیش از دو میلیارد تومان نیاز دارد تا فضای خود را درست کند، اکنون از پس آبیاری فضای سبز هم برنمی‌آید.

موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان که ۴۰ سال محل نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست بود، در سال ۱۳۵۶ افتتاح شد. این موزه گنجینه‌ای از آثار هنرمندان خارجی، آثاری از هنرمندان شاخص نوگرای ایران، مجموعه ای از آثار سهراب سپهری و آثار علی اکبر صنعتی دارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این موزه، می‌توانید این گزارش را بخوانید.

همچنین مطالعه کنید:

لیست غذاهای خراب نشدنی برای سفرهای بین شهری

صرف نظر از وجود رستوران‌هایی که غذای خوش طعم و باکیفیت ارائه می‌دهند، بیشتر ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.