صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / آغاز بهره برداری از ۱۰ ایستگاه راه آهن در سال ۱۳۹۶
آغاز بهره برداری از ۱۰ ایستگاه راه آهن در سال ۱۳۹۶

آغاز بهره برداری از ۱۰ ایستگاه راه آهن در سال ۱۳۹۶

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: پارسال 10 ایستگاه قطار به مساحت 143 هزار مترمربع با تخصیص بیش از 350 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی افزود: ساخت ایستگاه راه‌آهن رشت به همراه ایستگاه‌های راه‌آهن کوهین، لوشان، رستم‌آباد و امامزاده هاشم در دست اقدام است و انتظار داریم این ایستگاه ها در نیمه اول امسال به بهره‌برداری برسد.
به گفته وی، ساخت ایستگاه راه‌آهن ارومیه در مراحل نهایی قرار دارد و بزودی بخش مسافری این ایستگاه آماده بهره‌برداری می‌شود.
خادمی توضیح داد: این ایستگاه با مجموع ساختمان‌های مسافری و خدماتی به مساحت ۱۶ هزار و ۶۳۸ مترمربع در ۳۰ هکتار زمین ساخته شده است.
وی گفت: مراحل تکمیلی مطالعات انتقال بخش مسافری ارومیه به داخل شهر و ادغام آن با ایستگاه راه‌آهن سریع‌السیر ارومیه- تبریز در حال انجام است و با تملک اراضی عملیات اجرایی آغاز می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از پایان عملیات اجرایی ایستگاه راه‌‌آهن نقده خبر داد و افزود:‌ همزمان با افتتاح راه‌آهن مهاباد- ارومیه، بخش مسافری ایستگاه راه‌آهن نقده نیز با زیربنای ۷۳۰۰ مترمربع در ۱۵ هکتار مساحت آماده افتتاح است.
به گزارش کسب و کار نیوز، اتصال پنج مرکز استان های همدان، تبریز، اورمیه، رشت و کرمانشاه به شبکه ریلی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.
اکنون همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی متصل شده است و شهرهای رشت و ارومیه نیز بزودی به این شبکه متصل می شود.

اقتصام*۱۱۰۸*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.