صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / سلامت، موضوعی فراتر از سیاست است
سلامت، موضوعی فراتر از سیاست است

وزیر بهداشت در حاشیه نشست مجمع جهانی بهداشت در ژنو:

سلامت، موضوعی فراتر از سیاست است

وزیر بهداشت موضوع هفتاد و یکمین نشست مجمع جهانی بهداشت را پوشش همگانی سلامت برشمرد و درخصوص نیل به این هدف گفت: بی‌عدالتی در دسترسی به خدمات سلامت، جنگ، نژاد پرستی و کشتار انسان‌های بیگناه در برخی نقاط جهان رخدادهایی است که در سلامت جسمی و روانی مردم تاثیر بسزایی دارد و مجامع بین‌المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی در این مقوله مسئولیت دارند.

وزیر بهداشت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت بهداشت و درمان،  دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه هفتاد و یکمین نشست مجمع جهانی بهداشت در ژنو  درخصوص این مجمع گفت: نشست مجمع جهانی بهداشت، کنفرانسی است که سالی یک بار با حضور ۱۹۰ نفر از وزرای بهداشت سراسر جهان در ژنو برگزار می شود.

هاشمی، موضوع این مجمع را پوشش همگانی سلامت برای تمام مردم جهان برشمرد و گفت: هر کدام از کشورهای حاضر در این مجمع، در راستای پوشش همگانی سلامت، اهداف و اقدامات خود را بیان کردند، ما نیز به نمایندگی از سوی جمهوری اسلامی ایران، اقداماتی را که در بستر طرح تحول سلامت برای تحقق پوشش همگانی سلامت انجام شده و علاوه برآن، تجربیات خود از اجرای طرح تحول سلامت و همچنین انتظارات مان از سازمان جهانی بهداشت را در مجموعه سخنرانی ها ارائه دادیم.

وزیر بهداشت افزود: در این مجمع، موضوع بی‌عدالتی در دسترسی به خدمات سلامت در سراسر جهان که مانع پوشش همگانی سلامت می‌شود، جنگ، نژاد پرستی و کشتار انسان‌های بی‌گناه در برخی نقاط جهان مانند غزه، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت؛  چرا که اینگونه رخدادها در سلامت جسمی و سلامت روانی مردم تاثیر بسزایی دارد و مجامع بین‌المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی در این مقوله مسئولیت دارند.

بنابر اعلام وبدا، هاشمی به سخنرانی در نشست کشورهای غیرمتعهد اشاره کرد و گفت: در این نشست تاکید شد که صدای کشورهای غیرمتعهد می‌تواند فراتر از امروز باشد و در موضوعات مختلف بین‌المللی تاثیرگذار باشد و در عین حال همکاری بین این کشورها می‌تواند در پیشبرد خدمات رفاهی از جمله خدمات سلامت برای ملت‌هایی که در این کشورها زندگی می‌کنند، موثر واقع شود.

وزیر بهداشت درخصوص سخنرانی با محوریت بیماری ایدز، تصریح کرد: در این سخنرانی نیز به بیان تجربیات ۱۷ ساله ایران در زمینه شناسایی بیماران مبتلا به ایدز، تشخیص، درمان و همچنین انتظارات از مجامع بین‌المللی برای پیشگیری از این بیماری، پرداخته شد.

وزیر بهداشت درخصوص دیدارها و گفتوگوهایی که در حاشیه این مجمع با وزرای بهداشت سایر کشورها انجام شد، گفت: درمجموع دیدارهای فشرده و متفاوتی با برخی از کشورها داشتیم، بعضی از کشورها در زمینه سلامت شرایط بهتری دارند که علاقه داریم از تجربیات آنها استفاده کنیم و برخی از کشورها نیازمند کمک هستند و برای کمک و انتقال تجربیات خود به آنها نیز اعلام آمادگی کردیم.

وزیر بهداشت با تاکید براینکه فرصت های زیادی برای همکاری در مقوله سلامت برای کشورها وجود دارد، بیان کرد: سلامت موضوعی فراتر از سیاست است، گرچه گاهی به موضوعات سیاسی آلوده می شود، اما بشر امروزی بیش از گذشته علاقه دارد که سالم زندگی کند نه اینکه تنها نفس بکشدy لذا مجموعه گفت وگوهایی که در دیدار با سایر کشورها داشتیم، حول محور گسترش همکاری‌ها و استفاده از توانمندی های متقابل و معرفی تجربیات کشورها بود.

هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد هفتاد و یکمین نشست مجمع جهانی بهداشت، به تمام اهداف بشردوستانه خود دست پیدا کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.