صفحه اصلی / استان ها / فارس / نخستین پارک تخصصی معلولان در شیراز احداث می‌شود
نخستین پارک تخصصی معلولان در شیراز احداث می‌شود

نخستین پارک تخصصی معلولان در شیراز احداث می‌شود

شهردار منطقه‌ی یازده شیراز اعلام کرد که نخستین پارک تخصصی ویژه‌ی معلولان به وسعت بیش از 5 هکتار در این منطقه‌ از شیراز احداث و تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

‌ معلولان

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌ به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، حمید برزگر محل احداث این پارک را شهرک فتحیه اعلام و اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرک فتحیه، از شهرک‌های مسکونی جانبازان است، احداث پارک اختصاصی در آن مد نظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پارک فتحیه هم‌اکنون در این منطقه وجود دارد اما به دلیل بی‌توجهی و بروز برخی مشکلات، به شکل متروکه درآمده و کاربری عمومی مناسبی ندارد، گفت: بازسازی این فضا می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای ساکنان شهرک را در موضوع فضای سبز مرتفع کند.

برزگر با بیان اینکه طراحی این پارک آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی وسایل ورزشی، سرویس‌های بهداشتی، رمپ‌ها، کف سازی، مبلمان شهری و سایر امکانات متناسب با بهره برداران مد نظر قرار دارد.

شهردار منطقه ۱۱ همچنین به بهسازی بوستان نماز که یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فضاهای تفریحی این محدوده از شهر است اشاره و خاطرنشان کرد: به علت نوع طراحی و مصالح مورد استفاده، دسترسی معلولین به این بوستان غیرممکن یا با دشواری امکان‌پذیر بود.

او گفت: با ایجاد ۳ رمپ، راه‌های ویژه‌ای برای ورود معلولین به ویژه ویلچرنشین‌ها ایجاد و با تغییر نوع سنگ فرش پارک، که علی‌رغم زیبایی ظاهری، تردد را برای اقشار ضعیف و کم توان دشوار می‌کرد، تردد این قشر از شهروندان تسهیل شد.

برزگر با بیان اعمال تغییرات گفته شده با ۳۰ میلیون تومان انجام شده است، گفت: تغییر نگاه مدیریت شهری به شهروندان و نیازها و مطالبات آنان و برقراری عدالت در توزیع امکانات شهر، یک ضرورت است.

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.