صفحه اصلی / استان ها / همدان / فعالیت ۱۹ مؤسسه «خدمات پرستاری در منزل» در همدان
فعالیت ۱۹ مؤسسه «خدمات پرستاری در منزل» در همدان

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح کرد

فعالیت ۱۹ مؤسسه «خدمات پرستاری در منزل» در همدان

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام پیشتازی همدان استان در بین استان‌های عرب کشور در اجرای طرح هوم‌کر(مراقبت در منزل) وزارت بهداشت گفت: 19 مرکز هوم‌کر یا مؤسسه خدمات پرستاری در منزل در همدان وجود دارد در حالیکه در استان‌های کرمانشاه 13 مرکز و ایلام 7 مرکز وجود دارد و در کردستان هنوز همچین مراکزی تأسیس نشده است.

مراقبت پرستاری در منزل

فاطمه شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه براساس طرح هوم‌کر قرار است پرستاران به منزل بروند و بیماران را مراقبت کنند، تصریح کرد:‌ برای کاهش مدت بستری و ماندگاری بیماران در بیمارستان ادامه مراقبت به پرستاران زیرنظر مراکز هوم‌کر سپرده می‌شود و از هزینه‌های بیمارستان و عفونت‌های بیمارستانی کاسته خواهد شد و تخت‌ها به بیمارانی تعلق می‌گیرد که واقعا نیاز به بستری دارند.

شیرانی با اشاره به اینکه با این طرح آموزش همگانی و خودمراقبتی صورت می‌گیرد و سطح آگاهی سلامت جامعه بالا می‌رود، اظهار کرد: بیماری که عمل جراحی انجام داده و از طرف پزشک زود مرخص شود، می‌تواند با استفاده از طرح هوم‌کر بقیه مراقبت‌ها را در منزل دریافت کند به طوریکه پرستار در حین خدمات‌رسانی به بیمار می‌تواند اطلاعاتی از قبیل فشارخون، دیابت و چربی از این قبیل بیماری‌ها را به بستگان بیمار بدهد.

وی با بن اینکه بیمارستان بعثت و بیمارستان سینای همدان به عنوان مراکزی معرفی شده در کشور با مؤسسه خدمات پرستاری در منزل قرارداد منعقد کرده‌اند، گفت: افراد فاقد مجوز و کارت پرستاری از قبیل خدمات بیمارستان، بیماربر و  کمک‌بهیار اجازه ورود به منزل بیماران به عنوان پرستار را ندارند.

مشاور سلامت استاندار همدان متذکر شد: مردم به علت عدم‌آگاهی از این افراد که در قسمت خدمات‌رسانی بیمارستان کار می‌کنند، آشنا شده‌اند، کمک‌خواهی می‌کنند در حالیکه این افراد متخصص نبوده و امکان ایجاد خطراتی را برای بیمار دارند.

وی اظهار کرد: اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت وزارت و درمان به دنبال برخورد با این تخلفات است و به مردم توصیه می‌کند حتما از پرستار درخواست کارت عضویت پرستاری هوم‌کر را داشته باشند.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کسانی‌که در منزل بیمار یا سالمند دارند برای درخواست پرستار می‌توانند به سایت معاونت درمان مؤسسات هوم‌کر که با اسم و مشخصات مدیرعامل و شماره تماس درج شده، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی و استانداری و ارائه آموزش‌های لازم به پرستار تدابیر امنیتی شدیدی در این زمینه صورت گرفته است و حضور پرستار در منزل مشکل امنیتی ایجاد نخواهند کرد، افزود: تمام شرکت‌های خدمات پرستاری در منزل، طرف قرارداد با بیمارستان‌ها نیستند به طوریکه فعلا به بیمارستان بعثت دو مؤسسه و بیمارستان سینا یک مؤسسه معرفی شده و سایر بیمارستان‌ها نیز در حال درخواست برای معرفی مؤسسات خود هستند.

شیرانی با بیان سابقه پرستاران مؤسسات خاطرنشان کرد: کارشناسان پرستاری شرکت‌های خدمات پرستاری در منزل باید بیش از پنج سال و فوق‌لیسانس‌ها بیش از دو سال سابقه فعالیت داشته باشند و عضویت در نظام پرستاری و برخورداری از کارت صلاحیت حرفه‌ای از سوی آنها نیز شرط است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.