صفحه اصلی / استان ها / همدان / دمی با دختران خوابگاهی …
دمی با دختران خوابگاهی …

دمی با دختران خوابگاهی …

زندگی خوابگاهی تجربه‌ای جدید اما همراه با سختی‌هایی چون دوری از خانواده است که فرد باید با توجه به روحیات خود دست به انتخاب بزرگی از نوع دوری از والدین و خانه و کاشانه خود بزند. فرد هنگام ورود به خوابگاه دانشجویی وارد زندگی جدیدی می‌شود و پس ‌از آن بعضی کارهایی که پیش‌ از این بر عهده خانواده بود را باید خود انجام دهد، آن‌هم در بین افرادی که بیگانه هستند.

خوابگاه دانشجویی

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: این کتابخانه در سال ۵۴ همزمان با تأسیس دانشگاه بوعلی‌سینا راه‌اندازی شده است. با افزایش تعداد دانشجویان و تشکیل دانشکده‌های جدید بخشی از کتاب‌ها از این کتابخانه تفکیک شده و به کتابخانه‌های دانشکده‌ها منتقل شده و مجموعه آنها گسترش یافته است.

مجتبی خداویسی مهمترین هدف این مرکز اطلاع‌رسانی را ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، کارمندان و اعضای هیئت علمی دانست که جامعه استفاده‌کننده از این کتابخانه را تشکیل می‌دهند و افزود: مقاطع تحصیلی این افراد کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف است و در سطح استان بسیاری از افراد نیاز خود را از این کتابخانه تأمین می‌کنند.

وی ادامه داد: ایجاد مرکز اطلاع‌رسانی حرکتی مثبت در راه پیشبرد اهداف دانشگاه بوده و دانشجویان را با فناوری نوین همگام می‌سازد به طوریکه این کتابخانه در حال حاضر در موضوعات گوناگون ارائه خدمات می‌کند.

خداویسی در رابطه با به‌روز نبودن کتاب‌های دانشکده‌ها گفت: کتاب‌های دانشکده‌ها تقاضامحور است و براساس نیاز گروه‌ها و با تشخیص اساتید دانشکده‌ها کتاب‌ها تهیه می‌شود به طوریکه دانشگاه هر سال کتاب‌های جدید و تاره منتشر شده را از نمایشگاه بین‌المللی تهران خریداری می‌کند.

دانشگاه بوعلی‌سینا همچنین دانشگاه مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دارد که آبان‌ماه ۹۵ فعالیت آموزشی خود را با حضور دانشجویانی از کشورهای مختلف از جمله الجزایر، پاکستان، عراق و سوریه به طور رسمی آغاز کرده است.

 گرچه زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی سختی‌ها و مشکلات خاص خود را به همراه دارد اما بیشتر دانشجویان به علت داشتن امنیت خوابگاه‌ها نسبت به مکان‌های دیگر، به صرفه بودن، نزدیکی به دانشگاه و … اقامت در خوابگاه‌ها را ترجیح می‌دهند و از سوی دیگر خانواده‌های این دانشجویان نیز به امید نظارت مسئولان دانشگاه‎ها بر خوابگاه‌های دانشجویی، فرزندانشان را راهی دانشگاه شهرهای دیگر می‌کنند. از این رو رفع کمبودها، افزایش تعداد خوابگاه‌ها، نظارت و کیفیت‌بخشیدن به آنها باید در اولویت مراکز آموزش عالی و مسئولان دانشگاه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.