صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / تکدی‌گری عامل اعتیاد، فحشا و انواع آسیب‌های اجتماعی
تکدی‌گری عامل اعتیاد، فحشا و انواع آسیب‌های اجتماعی

یک عضو شورای شهر اسلامی اصفهان:

تکدی‌گری عامل اعتیاد، فحشا و انواع آسیب‌های اجتماعی

یک عضو شورای شهر اسلامی اصفهان گفت: تکدی‌گری، اعتیاد، فحشا و انواع آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. هرکدام از ما در سرانجام این افراد و کودکان نقش داریم که موظف هستیم آن‌ها را به جامعه بازگردانیم.

تکدی‌گری

به گزارش کسب و کار نیوز، کوروش محمدی صبح امروز (سه شنبه) در آیین مرکز ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی اصفهان، اظهار کرد: روش ساماندهی بر اساس تشکیل کمیته‌ها کاری را از پیش نمی‌برد. نتیجه کار شانه خالی کردن هر سازمان از وظایف متحمل شده است. مشکل اصلی پیدا کردن متولی مناسب برای حمایت از کار است که خدمات را خریداری و ارائه دهیم.

وی ادامه داد: این مرکز به طور واضح هیچ ایده‌آلی ندارد و با حداقل‌ها برپا است. هدف این کمیته‌ها ساماندهی وضع متکدیان و کودکان است. ساماندهی یعنی توانمندسازی، اما متاسفانه ساماندهی در این کمیته فقط در بحث تامین خوراک و پوشاک تعریف شده است. در سال گذشته تا به امروز می‌توانیم ادعا کنیم که کارتن خوابی در سطح شهر نداریم.

این عضو شورای شهر اسلامی اصفهان افزود: ۱۴ دستگاه اجرایی به عنوان متولی کمیته ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان در نظر گرفته شده که متاسفانه هیچ اقدامی انجام نداده‌اند. این چاره‌ کار نیست و هیچ مشکلی با این اوصاف حل نمی‌شود. حداقل به عنوان هویت شخصی، نه هویت سازمانی، ادای دین کنیم و هرکدام وظیفه شخصی و انسانی خودمان را انجام دهیم.

محمدی ادامه داد: فضای در نظر گرفته شده با توجه به حساسیت‌های میراث فرهنگی و کمبود امکانات فضای مناسبی نیست. فرد متکدی و معتاد، یک انسان است. فضا در نظر گرفته شده درخور کرامت یک انسان نیست. اداره شدن این مجموعه بدون رسیدگی و سرکشی مسئولان تا به این‌جا فقط شانس ‌آوردن و لطف خدا بوده است.

وی تصریح کرد: تفکیک نمودن آسایشگاه آقایان و خانم ها توسط یک پرده و پوشش خود یک آسیب اجتماعی است. با ایجاد طرح جامع درمان و توانمندسازی می‌توانیم بخشی از این افراد و تعداد را ساماندهی کنیم، ساماندهی به معنای واقعی. با تامین خوراک و پوشاک بعد از این‌که هرکدام از این افراد از این‌جا خارج شوند مجددا در مکان قبلی خود مستقر می‌شوند. 

این عضو شورای شهر اسلامی اصفهان ادامه داد: در این زمان باقی‌مانده تا اجرای طرح از تمام مسئولان خواهش‌مندیم تا حد ممکن به وظایف و تکالیف خود عمل کنند. سود انجام این کار به خانواده هرکدام از ما برمی‌گردد. تکدی‌گری، اعتیاد و فحشا و انواع آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. هرکدام از ما در سرانجام این افراد و کودکان نقش داریم که موظف هستیم آن‌ها را به جامعه بازگردانیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.