صفحه اصلی / استان ها / زنجان / امروز نیازمند تغییر الگوی کشت و مدیریت آن هستیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

امروز نیازمند تغییر الگوی کشت و مدیریت آن هستیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تغییر الگوی کشت و مدیریت آن هستیم.

کشاورزی

یوسف رضاپور در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: مدیریت آب نباید به چند تعریف که امروز رواج پیدا کرده است، محدود شود؛ چرا که مصرف آب در همه بخش‌ها متداول بوده و به همین خاطر باید تعریف گسترده‌ای از آن داشته باشیم تا بتوانیم به این موضوع از همه زوایا نگاه کنیم.

وی با یادآوری اینکه یکی از روش‌های مدیریت مصرف آب در برهه‌ای که با بحران آب مواجه هستیم، بحث تغییر الگوی کشت و مدیریت آن است، تصریح کرد: این موضوع از این حیث حائز اهمیت است که بیشترین بخشی که مصرف آب را به خود اختصاص داده، بخش کشاورزی است، به همین خاطر تغییر الگوی کشت می‌تواند گامی بلند در راستای مدیریت صحیح منابع آبی به‌شمار رود.

این مسئول در ادامه گریزی به وضعیت بارندگی‌ها در استان زد و با اشاره به اینکه میزان بارندگی‌های زنجان در سال آبی جاری تا هشتم اردیبهشت‌ماه نسبت به متوسط بلندمدت ۷ درصد کاهش دارد، اظهار کرد: در مجموع، آمارها میزان بارش در این مدت را ۲۲۷ میلی‌متر نشان می‌دهد. سال آبی از ابتدای مهر هر سال شروع شده و تا آخر شهریور سال بعد ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان همچنین با بیان اینکه در زنجان بیش از ۲٫۵ برابر نیاز استان محصولات کشاورزی تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع آبی استان زنجان ۱۶۷۷ میلیون مترمکعب در سال است، به همین خاطر باید بازنگری اساسی در زمینه میزان تولید محصولات کشاورزی در استان که هم‌اکنون ۲٫۵ برابر نیاز استان تولید می‌شود، صورت گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.