صفحه اصلی / استان ها / فارس / کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری در فارس
کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری در فارس

کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری در فارس

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش 48 درصدی وقوع تصادفات فوتی درون‌شهری در فارس بوده‌ایم.

تصادف

‌به گزارش کسب و کار نیوز،به نقل از سایت پلیس استان فارس، سرهنگ مصطفی عباسی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حوادث رانندگی درون شهری در استان ۹ درصد و تصادفات فوتی ۴۷ درصد کاهش داشته است.

او ادامه داد: در این بازه زمانی تصادفات جرحی ۶ درصد و تصادفات خسارتی نیز ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است‌.

عباسی افزود: با طرح های انجام شده توسط پلیس راهور فارس، آموزش‌های عمومی، اطلاع رسانی در خصوص مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از دوربین های نظارتی سطح شهر، خوشبختانه با کاهش حوادث رانندگی درون شهری مواجه بوده‌ایم‌.

رئیس پلیس راهور استان فارس تصریح کرد: بیشترین تصادفات فوتی در سال جاری را به ترتیب موتورسیکلت ۴۹ درصد و عابر پیاده ۳۳ درصد شامل می شوند‌.

عباسی با اشاره به مهمترین علل تصادفات، گفت: رعایت نکردن حق تقدم ، بی‌توجهی به جلو‌، سرعت و سبقت غیر مجاز و عدم رعایت فاصله طولی از مهم ترین علل تصادفات است.

وی با اشاره به لزوم توجه رانندگان، راکبان و عابران پیاده به مقررات راهنمایی و رانندگی، افزود: بستن کمربند ایمنی و عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی‌، رعایت سرعت مجاز و مطمئنه ، توجه به جلو و استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب و ترک نشین موتورسیکلت از جمله عوامل کاهش تصادفات است‌.

رئیس پلیس راهور فارس گفت: هم اکنون در سطح استان طرح های تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در حال انجام است و دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات در میادین وتقاطع‌ها، بلوارها و بزرگراه‌ها فعال و با تخلفات سرعت غیر مجاز رانندگان برخورد می‌شود‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.