صفحه اصلی / استان ها / فارس / سال گذشته ۵۶ واحد تولیدی راکد در فارس فعال شد
سال گذشته ۵۶ واحد تولیدی راکد در فارس فعال شد

‌مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:

سال گذشته ۵۶ واحد تولیدی راکد در فارس فعال شد

‌مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس مدعی شد که طی یکسال گذشته 56 واحد تولیدی راکد و تعطیل مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان فعال شده است.

‌مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، احد فتوحی در بازدید از شهرک صنعتی آب‌باریک شیراز، گفت: ۵۶ واحد راکد یا تعطیل مستقر در شهرک‌های صنعتی که مستعد بازگشایی بود شناسایی و با مشاوره‌ی کارشناسان، همکاری بانک‌ها و همراهی نهادهای اجرایی استان فارس، به چرخه‌ی تولید بازگردانده شد.

فتوحی رفع موانع تولید و فراهم کردن زمینه برای راه‌اندازی و فعال کردن واحدهای راکد را از مهمترین برنامه‌ها اعلام و اضافه کرد: راه اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال سریعترین راه ایجاد اشتغال و فراهم کردن بستر تولید کالای ایرانی است‌.

او با اشاره به لزوم انجام حرکتی جهادی برای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی گفت: در راستای سیاست‌های دولت برنامه احیای واحدهای راکد و نیز به ظرفیت کامل رساندن واحدهای تولیدی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار گرفت و در این زمینه در استان فارس نیز اقدامات موثری در زمینه شناسایی این واحدها و تلاش برای بازگشایی آنها انجام شده است‌.

فتوحی با بیان اینکه راه اندازی واحدهای راکد کمک به حفظ سرمایه ملی است، گفت: راه‌اندازی مجدد این واحدها می‌تواند به ایجاد اشتغال بیشتر، رونق فضای کسب و کار و بهبود وضعیت معیشت مردم کمک کند‌.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس عمده ترین مشکلات واحدهای راکد یا تعطیل را پرداخت نشدن اقساط تسهیلات بانکی، نیاز به نقدینگی و سرمایه‌ی در گردش اعلام و اضافه کرد: در این بخش علاوه بر مذاکره با بانک‌های عامل برای همراهی بیشتر با بخش تولید و صنعت و اختصاص تسهیلات بانکی، با ورود سرمایه گذاران جدید بسترهای مناسبی برای راه‌اندازی مجدد واحد‌های صنعتی به چرخه تولید و اشتغال فراهم شد‌.

فتوحی با اشاره به وجود تعامل و هماهنگی مناسب در استان برای راه اندازی واحد‌های راکد گفت: با برگزاری مستمر جلسات کارگروه رفع موانع تولید، از تمام ظرفیت‌های موجود در استان برای تحقق این موضوع استفاده شده است‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.