صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / دشت ممنوعه خمین سالانه ۱۰٫۵ میلیون مترمکعب کسری مخزن دارد
دشت ممنوعه خمین سالانه ۱۰٫۵ میلیون مترمکعب کسری مخزن دارد

فرماندار:

دشت ممنوعه خمین سالانه ۱۰٫۵ میلیون مترمکعب کسری مخزن دارد

فرماندار خمین گفت: دشت ممنوعه خمین سالانه 10.5 میلیون مترمکعب کسری مخزن دارد و طی 10 سال اخیر 110 میلیون مترمکعب کسری آب در شهرستان ثبت شده است.

کمبود آب

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد تهرانی در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی در سال ٩٧، به ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی شهرستان خمین پرداخت و بیان کرد: هزار و ۵۱۲ حلقه چاه کشاورزی معادل ۱۱ درصد چاه‌های استان در این شهرستان است که سالانه ۱۶۷ میلیون مترمکعب تخلیه دارد که این میزان ۸٫۷ درصد تخلیه کل استان است.

وی افزود: در کنار چاه‌ها این شهرستان دارای ۲۲۱ چشمه است که ۹ درصد چشمه های استان را در خود جای داده است و سالانه ۱۹ میلیون مترمکعب آب معادل ۱۹ درصد تخلیه آب استان، از این چشمه ها تخلیه می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۲۰۲ قنات در شهرستان افزود: شهرستان خمین در مجموع هزار و ۹۳۵ حلقه چاه، چشمه و قنات دارد که سالانه ۲۴۴ میلیون مترمکعب تخلیه آب از این تعداد منبع صورت می‌گیرد.  

تهرانی تعداد چاه‌های غیرمجاز شهرستان ۱۸۶ حلقه چاه عنوان کرد که سالانه ۶٫۷ میلیون مترمکعب تخلیه آب دارند، گفت:در سال گذشته ۱۵ دستگاه انواع تجهیزات غیرمجاز در شهرستان توقیف و ۴۳ حلقه چاه مسدود شد که براساس اقدامات حفاظتی یک میلیون مترمکعب ذخیره آب به انجام رسید و امسال نیز بسته شدن ۲۵ حلقه چاه غیرمجاز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.