صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / ۱٫۶ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد
۱٫۶ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی:

۱٫۶ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک میلیون و 600 هزارتن گندم به ارزش دو میلیاردو 96 میلیون تومان از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، خرید تضمینی گندم همه ساله از اواخر اسفند ماه از شهرستان سرباز بخش پیشین سیستان و بلوچستان آغاز می شود و تا اواخر مهرماه در استان های سراسر کشور ادامه دارد.
در این پیوند «اسماعیل اسفندیارپور» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: محصول فروخته شده از سوی گندمکاران پس از ثبت در سامانه های خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران بررسی و با تامین اعتبار لازم، پول گندمکاران پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: اکنون برداشت گندم هشت استان گرمسیری کشور از جمله خوزستان، جنوب فارس، ایلام (دشت عباس)، جنوب کرمان (جیرفت و کهنوج)، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان رو به پایان است.
وی اظهار داشت: طی روزهای آینده استان گلستان نیز به زمره برداشت کنندگان گندم کشور ملحق می شود.
به گفته اسفندیارپور، امسال نیز همچون سالهای گذشته پول گندمکاران با عاملیت بانک کشاورزی از سوی دولت تامین و پرداخت می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، براساس مصوبه شورای اقتصاد در سال زراعی ۹۷ نیز همانند سال گذشته هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید ۲ درصد به مبلغ ۱۳ هزار ریال (۱۳۰۰ تومان) و گندم دوروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ریال (۱۳۳۰ تومان) خریداری می شود که با نرخ سال قبل تفاوتی ندارد.
پارسال نزدیک ۹ میلیون تن گندم به ارزش بیش از ۱۱۴ هزار میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری شد که با توجه به ذخایر سال ۱۳۹۵ همچنان خودکفایی در تولید این محصول استمرار پیدا کرد.
سال ۱۳۹۵ نیز ۱۴ میلیون و ۵۹۰ هزارتن گندم تولید و ۱۱ میلیون و ۵۲۵ هزارتن به ارزش بیش از ۱۴۵ هزار میلیارد ریال خریداری شد که قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال و گندم دوروم ۱۳هزار و ۶۸ ریال بود که مقرر شد بخشی از گندم به کشورهای هدف صادر شود.
سال زراعی از ابتدای مهرماه هر سال آغاز می شود و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد.
اقتصام**۹۱۸۶*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

پرداخت ۹۶ درصدی مطالبات چای‌کاران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز از بارگذاری متن قرارداد کارخانجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.