صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / نرخ میوه روند کاهشی یافت
نرخ میوه روند کاهشی یافت

نرخ میوه روند کاهشی یافت

قیمت انواع میوه و سبزی مربوط به دوره سی و یکم اردیبهشت تا ششم خردادماه در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران اعلام شد که به گفته نایب رییس اتحادیه میوه و سبزی میدان مرکزی، نرخ بسیاری از اقلام کاهش یافته است.

«اسدالله کارگر» امروز (یکشنبه)  گفت: قیمت هرکیلوگرم زردآلو ۵۰ هزار تا ۱۷۰ هزارریال، گوجه سبز ۱۰ هزار تا ۸۰ هزار ریال، توت سفید ۴۰ هزار تا ۸۰ هزار ریال، توت فرنگی کرج ۸۰ هزار تا ۲۲۰ هزار ریال و توت فرنگی گرگان ۵۰ هزار تا ۱۴۰ هزار ریال است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، کارگر افزود: بِه ۳۰ هزار تا ۶۰ هزارریال، پرتقال رسمی شمال ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار ریال، پرتقال تامسون شمال ۳۰ هزار تا ۶۰ هزار ریال، لیموشیرین ۱۵ هزار تا ۳۰ هزار ریال و لیموترش سنگی ۱۰۰ هزار تا ۱۶۰ هزار ریال به فروش می رسد.
سیب درختی زرد ۱۵ هزار تا ۶۰ هزار ریال، سیب درختی قرمز ۱۵ هزار تا ۴۵ هزار ریال و کیوی ۱۵ هزار تا ۶۰ هزار ریال قیمت گذاری شده است.
به گفته وی، امروز هر کیلوگرم موز ۵۵ هزار تا ۷۲ هزار ریال، نارگیل ۲۵ عددی ۳۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار ریال و آناناس کارتنی ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به فروش رسید.
همچنین هر کیلوگرم خربزه ۱۵ هزار تا ۳۰ هزارریال، ملون ۱۰ هزار تا ۲۵ هزار ریال، طالبی ۱۰ هزار تا ۳۰ هزار ریال، طالبی شاه پسند بین ۱۰ هزارتا ۲۰ هزار ریال و هندوانه هفت هزار تا ۲۰ هزار ریال عرضه می شود.
کارگر افزود: قیمت هر کیلوگرم خیار گلخانه ای عرضه شده در بازار ۱۰ هزار تا ۲۷ هزار ریال، خیار رسمی ۱۲ هزار تا ۳۰ هزار ریال، گوجه فرنگی گلخانه ای ۱۵ هزار تا ۳۰ هزار ریال و گوجه فرنگی رسمی نو ۱۰ هزار تا ۲۲ هزار ریال است.
نرخ باقالی هفت هزار تا ۱۳ هزار ریال، برگ مو ۲۰ هزار تا ۱۶۰ هزار ریال، کاهو پیچ ۱۵ هزار تا ۳۰ هزار ریال و کاهو رسمی ۱۰ هزار تا ۲۵ هزار ریال اعلام شد.
وی نرخ بادمجان دلمه ای را هشت هزار تا ۲۰ هزار ریال، بادمجان قلمی را هشت هزار تا ۲۰ هزار ریال، بادمجان گلخانه ای را ۱۵ هزار تا ۳۰ هزار ریال، لوبیاسبز را ۲۵ هزار تا ۴۰ هزار ریال، کدو مسمایی را ۱۰ هزار تا ۲۵ هزار ریال و هویج را هشت هزار تا ۱۵ هزار ریال اعلام کرد.
قیمت هر کیلوگرم پیاز زرد ۶ هزار تا ۱۵ هزار ریال، پیاز شیری هفت هزار تا ۱۸ هزار ریال، سیب زمینی نو هفت هزار تا ۱۸ هزار ریال، سیر خشک ۵۰ هزار تا ۱۲۰ هزار ریال و سیر تازه ۳۰ هزار تا ۷۰ هزار ریال است.
انواع سبزی جور نیز هشت هزار تا ۱۵ هزارریال و سبزی خوردن هشت هزار تا ۲۲ هزار ریال قیمت خورد.
نایب رییس اتحادیه میوه و سبزی میدان مرکزی تره بار تهران یادآوری کرد: نرخ سود اعضا در میدان میوه و سبزی تهران روی فاکتور خرید ۱۵ تا ۲۰ درصد و برای خرده فروشی ها ۲۵ تا ۳۵ درصد محاسبه می شود.
براساس بررسی های میدانی ایرنا در بازار مصرف، در سه ماه گذشته به دلیل نوسان قیمت ارز نرخ میوه های وارداتی افزایش یافت؛ به طوری که قیمت موز تا پیش از این ۳۵ هزار تا ۴۵ هزار ریال بود اما اکنون به ۶۵ هزار تا ۸۰ هزار ریال رسیده است.
براساس آمارها، تولید سالیانه بخش کشاورزی بیش از ۱۲۰ میلیون تن است.
طبق سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، واردات همه نوع میوه بجز نارگیل، آناناس، انبه و موز از سال ۱۳۹۰ ممنوع است.
گمرک جمهوری اسلامی ایران سیزدهم اسفندماه پارسال در بخشنامه ای، میوه های «منگوستین» و «پاپایا» را از فهرست ممنوعیت خارج کرد اما چند روز بعد دوباره ممنوعیت واردات آنها برقرار شد.

اقتصام*۹۱۸۶*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز فروغی گفت: برآوردها حاکی از آن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.