صفحه اصلی / استان ها / کردستان / مدیریت شهری ناکارآمد از عوامل افزایش بافت‌های فرسوده بوده است
مدیریت شهری ناکارآمد از عوامل افزایش بافت‌های فرسوده بوده است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج:

مدیریت شهری ناکارآمد از عوامل افزایش بافت‌های فرسوده بوده است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: مدیریت شهری ناکارآمد در گذشته از جمله عوامل افزایش بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بوده است.

بافت فرسوده

به گزارش کسب و کار نیوز، جلال شریعتی روز یک شنبه (۳۰ اردیبهشت) در همایش طرح ملی بازآفرینی شهری که با تاکید بر احیای بافت فرسوده و ناکارآمد استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: حاصل خدمات‌رسانی همه نهادها و ادارات شهری، برای آرامش و آسایش مردم است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه مسئولان تربیت شهروندانی سالم، بالنده و پویا برای نسل‌های آینده است، افزود: قطعا ناهماهنگی‌هایی در این راستا وجود دارد که باید برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج عنوان کرد: اقدامات خوبی توسط فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در بحث بازآفرینی شهری در استان صورت گرفته است و انجمن‌ها نیز در این زمینه پای کار آمده‌اند.

وی ادامه داد: اما ما زمانی موفق خواهیم شد که اهداف عالیه ای را برای خود ترسیم کنیم و عامل به عمل باشیم.

شریعتی ذکر کرد: اگر شهر سنندج را به چهار بافت فرسوده، حاشیه‌ای، میانی و برخوردار تقسیم کنیم می‌بینیم که پراکندگی جمعیت در بافت‌های مختلف بسیار است.

وی گفت: این مسئله نشان می‌دهد که مدیریت شهری ما در گذشته نتوانسته است که تعادلی را در میان نقاط شهری ایجاد کند و روز به روز هسته مرکزی شهرها با تخلیه جمعیتی مواجه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: حدود ۵۳ درصد از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند که در این مناطق شاهد تراکم فشرده جمعیت نیز هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در نقاط حاشیه‌ای دسترسی به امکانات هم ضعیف است، افزود: این مناطق از لحاظ امنیتی هم کم کم برای ما ایجاد مسئولیت کرده زیرا ما در برابر جان تک تک شهروندان مسئول هستیم.

شریعتی در پایان، به ضرورت احیای بافت‌های فرسوده اشاره و خاطرنشان کرد: ما بسته‌های تشویقی همچون تخفیف ۶۰ درصدی عوارض نوسازی بافت فرسوده را ایجاد کردیم و در ادامه آن را به ۱۰۰ درصد افزایش دادیم اما متاسفانه در شهر سنندج در زمینه احیای بافت‌های فرسوده زیاد موفق نبوده‌ایم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.