صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / راه اندازی فاز ذوب واحد تولیدی کیمیای صبا در تیرماه با حل مشکل برق
راه اندازی فاز ذوب واحد تولیدی کیمیای صبا در تیرماه با حل مشکل برق

راه اندازی فاز ذوب واحد تولیدی کیمیای صبا در تیرماه با حل مشکل برق

​مدیر عامل واحد تولیدی کیمیای صبا در اسفراین از راه اندازی فاز ذوب واحد تولیدی کیمیای صبا در تیرماه سال جاری با حل مشکل برق خبر داد.

ذوب آهن

علی اکبر نوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه این شرکت تولیدی در حال اجرای فاز توسعه است، گفت: در فاز نخست این واحد تولیدی دو کوره پنج تنی و خط ریخته گری اتومات فعال است که شمش فولادهای ساختمانی و نیمه آلیاژی تولید می کند.

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی خط نورد وجود ندارد، افزود: محصولات تولید شده در این واحد تولیدی به یک واحد تولیدی دیگر در خارج استان صادر سپس تبدیل به میلگرد، تیر آهن و … شده و سپس برای امر ساختمان سازی به داخل استان وارد می شود.

نوری با اشاره به فاز توسعه ای این واحد تولیدی ادامه داد: طرح توسعه این واحد تولیدی دارای چهار کوره ۴۰ تنی با دو خط اوتومات برای تولید دوباره شمش های آلیاژی و شمش های ساختمانی است.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن یک خط نورد با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن و خط ذوب با ظرفیت ۳۲۰ هزار تن که ساختمانی یا ۲۴۰ هزار تن آلیاژی تولید می کند.

مدیر عامل واحد تولیدی کیمیای صبا در اسفراین تصریح کرد: اگر مشکل برق این بخش از واحد تولیدی مرتع شود بخش ذوب آن تا تیرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی از افتتاح خط نورد این واحد تولیدی در مهر ماه سال آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی این بخش محصولاتی همچون میلگرد و … در داخل استان تولید خواهد شد.

نوری توضیح داد: در حال حاضر واحد ذوب دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و خط نورد نیز قسمتی از ماشین آلات خریداری شده و بخشی وارد کشور شده و آماده نصب است.

وی درباره مشکل برق این شرکت بیان کرد: مشکل در افزایش تعرفه حق انشعاب است که وزارت نیرو طی دو سال حق انشعاب را افزایش داده و این شرکت نیز در آن تاریخ طرح توسعه را ارائه داده و مبلغی گرفته نشده است.

مدیر عامل واحد تولیدی کیمیای صبا در اسفراین خاطرنشان کرد: مشکلات وجود دارد اما مسئولان استانی و بانک صنعت و معدن همکاری خوبی برای حل این مشکل وجود دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.