صفحه اصلی / اصناف / جلوی قاچاق دام را بگیرید
جلوی قاچاق دام را بگیرید

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی

جلوی قاچاق دام را بگیرید

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی معتقد است: واردات گوشت گوسفند انجام می‌شود اما مردم ترجیح می دهند همچنان از گوشت دام‌های داخلی استفاده کنند.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی معتقد است: واردات گوشت گوسفند انجام می‌شود اما مردم ترجیح می دهند همچنان از گوشت دام‌های داخلی استفاده کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، علی‌اصغر ملکی در مورد وضعیت بازار گوشت در حال حاضر گفت: «قیمت‌ها امسال با نوسان مواجه بوده است؛ تا به حال اینطور بی‌ثباتی در بازار دام بی‌سابقه بوده است. یکی از دلیل‌های این اتفاق خروج غیرمجاز دام از کشور و کمبود دام در میادین است. از طرفی دامداری هم با مشکلاتی چون ذبح دام‌ مولد با کمبود مواجه هستند و دیگر با دامداری به سبک سنتی نمی‌توان پاسخگوی تقاضا بود.» وی افزود: «این در حالی است که قدرت خرید مردم کاهش یافته است. بگذارید موضوع را این‌طور مطرح کنم که ابتدای انقلاب کشور ما ۳۰ میلیون جمعیت داشت و امروز ۸۰ میلیون جمعیت دارد، اما در برابر این رشد جمعیت، به میزان کافی رشد تولید دام نداشته‌ایم و تازه در کنار این موضوع، قاچاق دام را هم در نظر بگیرید.» رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی درمورد دام‌های وارداتی که معمولا با استقبال مردم مواجه نیست، گفت: «واردات گوشت گوسفند انجام می شود اما مردم ترجیح می دهند که همچنان از گوشت دام‌های داخلی استفاده کنند.» او درمورد قیمت گوشت گوشفندی هم گفت: «در حال حاضر گوشت گوسفند با قیمت هرکیلوگرم حدود ۵۰ هزار تومان به واحدهای صنفی قصابی می‌رسد و آنها می توانند با ۱۰ درصد سود بفروشند.» ملکی در آخر هم به ماه مبارک رمضان و بازار گوشت گوسفند در این روزها پرداخت و افزود: «درمورد افزایش تقاضا در ماه رمضان هم باید بگویم که سه روز از پیش از شروع ماه مردم خرید می‌کنند و پس از آن رکود بر بازار حاکم می‌شود.»

همچنین مطالعه کنید:

ضرورت تصویب و ابلاغ توزیع کالای اساسی توسط اصناف از سوی ستاد تنظیم بازار کشور/ «اتاق اصناف ایران» باید امکاناتی متناسب با گستره وظایف خود داشته باشد

به گزارش کسب و کار نیوز ، نشست هم‌اندیشی رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.