صفحه اصلی / کارآفرینی / توسعۀ اکوسیستم کارآفرینی شرط اصلی توسعۀ پایدار

توسعۀ اکوسیستم کارآفرینی شرط اصلی توسعۀ پایدار

نشست شورای اداری استان فارس با محوریت بررسی راه های توسعۀ استان تشکیل شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از آریابازار، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با اشاره به لزوم توسعۀ اکوسیستم کارآفرینی ، این مهم را یکی از شروط اصلی پیشرفت دانست و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر استانداری به بنیاد نخبگان استان، دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز و پارک علم و فناوری نگاه ویژه ای داشته است که نشان دهندۀ عزم جدی برای توسعۀ استان از طریق علم و فناوری با تکیه بر نیروی نخبگانی است.
وی افزود: این مراکز با شناسایی و هدایت استعدادهای برتر که شاکله اصلی در تشکیل اکوسیستم کارآفرینی هستند، زمینه ایجاد سایر ارکان در ساختار و اجزا این اکوسیستم کارآفرینی را فراهم می کند.
شریف ادامه داد: تهیه زیرساخت های لازم از جمله ایجاد مراکز شتابدهی، مراکز نوآوری و کارآفرینی و تجهیز پژوهش سراهای دانش آموزی، از ارکان بعدی تشکیل اکوسیستم کارآفرینی است که خوشبختانه به اهتمام دستگاه های درون استانی، گام های مهمی در این حوزه برداشته شده است.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس یادآور شد: تشکیل اتاق های فکر از نخبگان، زمینه ساز بکارگیری پتانسیل آنان برای حل مشکلات شهرستان های استان است.
شریف در ادامه با بیان اینکه کشورهای غربی با گذر از اقتصادهای سنتی و صنعتی، اقتصادشان را بر مبنای فعالیت های دانش بنیان شکل داده اند، تأکید کرد: در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات حوزۀ تأمین آب، ساخت کارخانه های ذوب آهن، فولاد، پتروشیمی و غیره که به منابع آب وابسته اند، نمی تواند توسعۀ پایدار در پی داشته باشد.
وی در پایان با اشاره به ضرورت معرفی مفاخر بومی و الگوسازی از آنان برای نسل جوان خاصه مستعدان برتر، بر لزوم تعامل بین دستگاهی در مسیر شناسایی و معرفی سرآمدان تأکید کرد.

همچنین مطالعه کنید:

پارک فناوری پردیس، برترین میزبان کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، تازه ترین رتبه بندی اعلام شده درباره برترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.