صفحه اصلی / کارآفرینی / برای هر ایرانی؛ شناسنامه شغلی تهیه می‌شود

معاون وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی:

برای هر ایرانی؛ شناسنامه شغلی تهیه می‌شود

عیسی منصوری امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان تهران خود با تاکید براینکه در بخش بانکی برای اشتغال با تأخیر مواجه هستیم، گفت: سال ٩٧ مقرر شد، دستگاه‌ها طی ١٢ روز، کمیته فنی طی ٤ روز و بانک‌ها حداکثر تا ١٤ روز نتیجه بررسی طرح‌های اشتغال را مشخص کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، وی ادامه داد: مهمترین موضوع در اعطای تسهیلات این است که منجر به اشتغال شود و در همین راستا لازم است منابع هدفمند هزینه شود.
منصوری با بیان اینکه نرخ بیکاری روستایی هفت درصد است، افزود: در مقایسه با روستا‌ها نرخ بیکاری در شهری‌ها کم است درحالی که برای جلوگیری از مهاجرت ایجاد اشتغال در روستاها از اهمیت زیادی برخوردار است.
معاون وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ٣.۵ درصد اشتغال کشور در حوزه کارآفرینی است به همین دلیل لازم است ریسک تخصیص منابع کاهش یابد.
منصوری در پایان سخنان خود اظهار کرد: ارائه تسهیلات باید با شرایط مناسب و به طور دائم برقرار باشد و بر توسعه اشتغال متمرکز شود و اتصال به بازار و کیفیت را مورد توجه قرار داد.
ایجاد ۴١٢٠ شغل با طرح‌های روستایی و عشایر در استان تهران
در ادامه جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به ارائه گزارشی در بخش اشتغال استان پرداخت و گفت: تاکنون در بخش روستایی و عشایری ٢٣۴ طرح در حوزه‌های کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و میراث فرهنگی با تسهیلات ٢٢۵ میلیارد تومان و تعهد ایجاد چهار هزار و ۱۲۰ شغل مصوب شده است.
حاتم شاکرمی افزود: سال گذشته تسهیلات ۶۵ طرح در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شد و با تلاش‌های صورت گرفته این تعداد تا پایان فروردین ماه امسال به یک هزار و ۱۵۲ مورد خواهد رسید.
وی یادآور شد: سهمیه استان تهران در طرح اشتغال روستایی و عشایری ٢٢۴ میلیارد تومان است.
شاکرمی با بیان اینکه جمعیت روستایی استان تهران ۶ درصد از کل جمعیت استان است، اضافه کرد: ٨٠٠ هزار نفر جمعیت روستایی در استان تهران وجود دارد، با این جمعیت سهمیه اعتبار استان در این بخش کافی نیست و انتظار می‌رود در برنامه‌های آتی افزایش یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: تا کنون ٢٢۴ طرح روستایی و عشایری با اعتبار ٢٢۵ میلیارد تومان با احتمال ریزش برخی از آنها، به بانک‌ها ارسال شده است.
شاکرمی عنوان کرد: همچنین در طرح اشتغال فراگیر ٩٧ طرح با اعتبار ٣۵٨ میلیارد تومان در کارگروه اشتغال استان بررسی و به بانک‌ها ارسال شده است.

همچنین مطالعه کنید:

پارک فناوری پردیس، برترین میزبان کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، تازه ترین رتبه بندی اعلام شده درباره برترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.