صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / وظیفه داریم تا فضای دانشگاه‌ها را از حالت ایزوله خارج کنیم

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم:

وظیفه داریم تا فضای دانشگاه‌ها را از حالت ایزوله خارج کنیم

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: ما وظیفه داریم تا فضای دانشگاه‌ها را از حالت ایزوله خارج کرده و دیوار ضخیمی که بین دانشگاه و سایر مجموعه‌های جامعه کشیده شده است را از بین ببریم.

محیط دانشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین سیمایی صراف در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب نگاه کاربردی را به حوزه‌های مختلف از اسباب و زمینه‌های توسعه دانشگاه‌ها برشمرد و اضافه کرد: تمام علوم برای حل مشکلات جامعه پدید آمدند و انتظار می‌رود خروجی دانشگاه‌ها به حل مشکلات جامعه و همچنین توانمندسازی تک تک افراد منجر شود. 

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم‌ ادامه داد: دانشگاه‌های ما باید در مسیر توسعه پایدار و حل مشکلات جامعه حرکت کنند و دیوار ضخیمی که بین دانشگاه و نهادهای اجرایی به وجود آمده برداشته شود تا در سایه ارتباط و تعامل دوسویه مشکلات و نارسائی‌ها برطرف شود. 

 سیمایی صراف اضافه کرد: تا زمانی که ادارات و نهادهای ما به مراکز علمی و خروجی آنها اعتماد نکنند مشکلات پابرجا خواهد بود و نمی‌توان انتظار حل آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌های افراد جامعه را داشت. 

 وی تصریح کرد: باید از مرز گفتگوها و صحبت‌های صرف عبور کنیم و به نقطه اجرا و عمل برسیم که قطعا با حضور رئیس جدید دانشگاه محقق اردبیلی انتظار می‌رود خردگرایی و تصمیم‌گیری‌های عملیاتی با حضور مراکز علمی و دانشگاه‌ها و مجموعه‌های اجرایی مدنظر قرار گیرد تا خروجی مطلوب و مناسبی را شاهد و ناظر باشیم. 

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم خطاب به رئیس جدید دانشگاه محقق اردبیلی گفت: توصیه ما این است که معیار عقلانیت جمعی و حاکمیت قانون را در تصمیم‌ گیری‌ها مدنظر قرار داده تا به واسطه این عناصر بتوان کار ماندگاری را در استان اردبیل انجام داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.