صفحه اصلی / استان ها / گیلان / متقاضیان طرح «کارا»ی آستارا چشم انتظار تسهیلات ۳۰۰ میلیارد ریالی
متقاضیان طرح «کارا»ی آستارا چشم انتظار تسهیلات ۳۰۰ میلیارد ریالی

متقاضیان طرح «کارا»ی آستارا چشم انتظار تسهیلات ۳۰۰ میلیارد ریالی

فرماندار بندر مرزی آستارا گفت:سهم ابلاغ شده دولت تدبیر و امید برای متقاضیان دریافت تسهیلات شهرستان در طرح کارا ،مبلغ 300 میلیارد ریال است.

طرح کارا

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر «یونس رنجکش»، در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: سامانه «کارا» برای  اجرای دو طرح «اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی» رونمایی شده است که در اختیار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار گیرد.

وی ادامه داد: از زمان آغاز طرح تاکنون بالغ بر ۳۵۰ طرح از شهرستان مرزی بندر آستارا در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۶۵ طرح بررسی و از این تعداد ۱۵۰ طرح ویرایش شده است تا در نهایت ۱۵ طرح که معادل ۱۰ درصد کل طرح‌های تکمیل شده شهرستان است، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شوند.

رنجکش سهم ابلاغ شده دولت تدبیر و امید برای متقاضیان دریافت تسهیلات شهرستان در طرح کارا را، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: با دریافت تسهیلات ۳۳ ‌میلیارد ریالی و اجرای ۱۵ طرح مذکور، برای ۵۰ نفر به شکل مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در زیر مجموعه‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و شیلات هستند.

فرماندار آستارا در بخش دیگر سخنان خود از بررسی ۱۵ طرح جدید در جلسه امروز کارگروه خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با میزان اعتبار ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و اشتغال‌زایی برای ۳۳ نفر به دبیرخانه استانی کارگروه ارسال شد.

وی تصریح کرد: طرح‌های فوق پس از تأیید در کارگروه استانی برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

رنجکش در پایان بانک‌های عامل طرح کارا را ملی، کشاورزی، تجارت و توسعه تعاون دانست و یادآور شد: طرح‌های تصویب‌شده در کارگروه شهرستان در بخش‌های گلیم‌بافی، تولیدی پوشاک، فروش لوازم‌یدکی، تولیدی گیاهان دارویی و پرورش زنبورعسل است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.