صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / ترکاشوند: پیروزی برابر استرالیا و ژاپن در هفته‌ اول لیگ ملت‌ها بسیار مهم است

ترکاشوند: پیروزی برابر استرالیا و ژاپن در هفته‌ اول لیگ ملت‌ها بسیار مهم است

کارشناس والیبال ایران با اشاره به قرعه نامناسب تیم ملی والیبال از نظر مسافتی در لیگ ملت‌های والیبال، گفت‌: اگر سیچلو در بحث مربیگری به اندازه دیگر نقاط قوتش رشد کرده باشد می‌تواند با تیم ملی ب نتیجه بگیرد.

محمد ترکاشوند

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لیست نهایی اعلام شده تیم‌ ‌ملی  والیبال از سوی کولاکوویچ برای حضور در هفته‌ اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ و ‌اضافه شدن تعداد قابل توجهی بازیکن  جوان، گفت‌: به نظرم این بازیکنان جوان نفرات شایسته‌ای هستند که در لیگ نمایش خوبی داشتند و به همین خاطر به تیم‌ ‌ملی دعوت شده‌اند. ۱۰۰ درصد نفرات جوان‌تر حاضر در لیست نهایی توانایی‌هایشان را به خوبی به کولاکوویچ نشان داده بودند که توانسته‌اند نظر او را جلب کنند. به نظرم حضور این تعداد بازیکن جوان در لیست نوید تکرار روزهای روشن را می‌دهد، چرا که نسل طلایی و فعل والیبال ایران بالاخره بازنشسته خواهند شد و این گونه نیست  که همیشه بتوانند برای تیم‌ ‌ملی بازی کنند چه بهتر که جوانان در حال‌ جایگزینی هستند.

ملی‌پوش سابق تیم‌ ‌ملی والیبال یادآور شد: به نظرم کارهای قشنگی در حال انجام است. خوشبختانه فدراسیون فعلی اشتباه‌های ۱۲ سال گذشته را تکرار نمی‌کند و به نظرم هم بین فدراسیون و کولاکوویچ هماهنگی خوبی وجود دارد. تلفیق جوانان ما با تجربه‌ها نوید روزهای خوبی را می‌دهد هر چند احتمال دارد دچار افت محسوسی شویم، اما مطمئنا نتیجه‌ آن را خواهیم داد.

این کارشناس والیبال در مورد دیدارهای تیم‌ ‌ملی والیبال ایران با تیم‌های فرانسه، استرالیا و ژاپن در هفته‌ اول لیگ ملت‌ها که به میزبانی فرانسه برگزار می‌شود، گفت‌: در وهله اول باید شایسته‌ترین ها در ترکیب اصلی قرار بگیرند. ۱۰۰ درصد پس از دو بازی تدارکاتی با صربستان کادر فنی به ترکیب اصلی می‌رسد. در مورد دیدار نخست باید بگویم که ما همواره برابر فرانسه به مشکل می خوریم. فرانسوی‌ها منظم و خوب والیبال بازی می‌کنند و می‌توانیم به لطف پیروزی در بازی آخری مان با فرانسه با روحیه بهتری بازی کنیم.

ترکاشوند در ادامه‌ صحبت‌هایش، افزود: خوشبختانه با دو حریف آسیایی هم بازی داریم که در سال‌های اخیر همواره برابر آنها پیروز بوده ایم. پیروزی در بازی برابر استرالیا و ژاپن با توجه به دیدارهای سخت و سفرهای طولانی در هفته‌های بعد بسیار با اهمیت است و تیم‌ ‌ملی با این دو پیروزی بسیار با روحیه می‌تواند راهی آرژانتین شود. تیم‌ ‌ملی ۳۳ روز دور از ایران با بهترین تیم‌های جهان باید بازی کند و به نظرم از نظر مسافتی قرعه بسیار دشواری به ایران خورده است و شاید خستگی سفر و شرایط آب و هوایی و زمانی متفاوت بر تیم‌ ‌ملی اثر منفی بگذارد.

او در مورد دیدار خوآن سیچلو با مسئولان فدراسیون والیبال برای هدایت دوباره تیم‌ ‌ملی “ب” اظهار کرد: کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی کار بسیار دشواری است. وقتی فدراسیون هنوز با سیچلو قرارداد دارد و پول می‌گیرد باید به نحو احسن از او استفاده کرد. سیچلو از نظر فنی یکی از بهترین تمرین دهندگان است و در تمرینات فوق‌العاده‌ است و حتی در بحث آنالیز هم بسیار خوب است. شاید در چند سال اخیر از نظر مربیگری هم پیشرفت داشته و تجربه اش بالا رفته باشد و اگر در بحث مربیگری هم به اندازه دیگر نقاط قوتش رشد کرده باشد، می‌تواند به تیم‌ ‌ملی کمک کند. بالاخره قرارداد سیچلو از مدت‌ها پیش بسته شده و زمانی که چنین نوع قراردادی بسته می‌شود باید لااقل از حقوق خودمان دفاع کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.