۱- از مقایسه استفاده کنید
در تبلیغات خلاقانه بالا که برای روز جهانی بدون دخانیات طراحی شده است، از مقایسهی جوانی و پیری روی صورت یک زن، برای نشان دادن اثرات ویرانگر دخانیات استفاده شده است. در این تصویر، یک سمت صورت زن، جوان، شاداب و روشن است در حالیکه سمت دیگر، پیر، تیره و پر از چین و چروک است.
۲- حسی از فقدان را ایجاد کنید
در آگهی دو صفحهای بالا که برای سازمان غیردولتی مدافع محیط زیستِ صلح سبز (Greenpeace) طراحی شده است، از یک صفحهی کوچک میانی برای نشان دادن اثرات قطع درختان استفاده شده است. در صفحهی اول آگهی، تصویر درخت زیبایی را میبینید و با ورق زدن این صفحه، مشاهده میکنید که تنها تنهی قطعشدهی درخت باقی مانده است.
۳-با ادراک مخاطب بازی کنید
آنچه در آگهی بالا میبینید، سر تاس یک مرد است یا قسمت بالای یک نان همبرگر؟ در واقع در این آگهیِ مکدونالد به مناسبت روز پدر، هر دو مورد نشان داده شده است. در این آگهی به شکل هوشمندانهای با درک مخاطب از پدر و نان همبرگر بازی میشود و با اشارهای زیرکانه به روز پدر، برای محصول مکدونالد نیز تبلیغ میشود.