صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / اپراتورها ملزم به رفع سه ماهه ناپایداری شبکه تلفن همراه شدند
اپراتورها ملزم به رفع سه ماهه ناپایداری شبکه تلفن همراه شدند

اپراتورها ملزم به رفع سه ماهه ناپایداری شبکه تلفن همراه شدند

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران به اپراتورهای تلفن همراه سه ماه مهلت داد تا ناپایداری شبکه بعد از قطعی برق را رفع کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجید حقی به بازدیدهای میدانی این سازمان از سایت‌های شبکه اپراتورهای تلفن همراه اشاره کرد و افزود: سایت ها از نظر قطعی برق و مدت زمان پایداری باطری‌های پشتیبان و سیستم تغذیه پایین‌تر از استاندارد قابل قبول هستند.
وی تصریح کرد: این موضوع در زمان قطعی برق ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، بارش سنگین برف، پدیده ریزگردها سبب ناپایداری شبکه تلفن همراه و نارضایتی مشترکان می ‌شود.
حقی افزود: بررسی رگولاتوری نشان می‌دهد درصدی از سایت ها حتی توانایی تامین برق تا ۲ ساعت را ندارند در حالی که بر اساس استاندارد پس از قطعی برق باید پایداری شبکه حداقل تا ۴ ساعت تامین شود.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری به ضرورت تامین پایداری شبکه تلفن همراه اپراتورها اشاره و تاکید کرد: براساس نتایج بررسی ها، تذکر لازم برای رفع اشکالات موجود به اپراتورها داده شده است تا طی سه ماه آینده شرایط استاندارد در سایت ها را ارتقا دهند و رگولاتوری نیز پس از پایان مهلت سه ماهه مجدد سایت اپراتورها را به صورت میدانی ارزیابی می‌کند.
وی گفت: همچنین به منظور ارزیابی دقیق‌تر پایداری شبکه اپراتورها پس از رفع اشکالات موجود، مانورهای عملیاتی منطقه‌ای و استانی از سوی رگولاتوری انجام می شود و نتایج حاصل از آن نیز در ارزیابی اپراتورها مورد توجه قرار می گیرد.
اقتصام**۲۰۷۸**۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

جزییات ارسال در دیجی‌کالا/یک سفارش، چند هزینه ارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.