صفحه اصلی / استان ها / همدان / هیچ‌یک از مناطق شکار ممنوع همدان محیط بان ندارند

هیچ‌یک از مناطق شکار ممنوع همدان محیط بان ندارند

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان از خالی بودن 50 درصد پست‌های سازمانی این اداره‌کل خبر داد و گفت: تمامی مناطق شکار ممنوع استان همدان فاقد محیط بان مستقر است.

محیط بان

‌سیدعادل عربی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌با اشاره به اینکه جذب نیرو در برنامه امسال سازمان محیط زیست کشور است، اظهار کرد: امسال ۳۰۰۰ نیرو در کشور جذب خواهد شد که براساس اخبار غیرموثق سهم همدان ۱۰ نفر است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد ظرفیت اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان خالی است، تصریح کرد: اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان باید دارای حدود ۲۸۰ نیرو باشد در حالیکه هم‌اکنون ۱۲۵ نیرو در این سازمان وجود دارد.

عربی افزود: یکی از سیاست‌های دولت کوچک‌سازی بدنه و عدم استخدام در ادارات است که این موضوع کار را برای ما سخت کرده به‌طوریکه محیط زیست استان به سختی وظایف سازمانی خود را انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه تمامی مناطق شکار ممنوع استان همدان فاقد محیط بان مستقر است، یادآور شد: مناطق شکار ممنوع استان همدان توسط کارشناسان سازمان، شخص فرمانده یگان و معاون محیط طبیعی رصد می‌شود در حالیکه باید مشغول به‌کار دیگری باشند.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه مناطق حفاظت‌شده با حداقل نیرو مراقبت می‌شوند، بیان کرد: محیط زیست استان بسیار در مضیقه است چرا که مناطق حفاظت‌شده با ۲ تا ۳ نفر کنترل می‌شوند.

وی با بیان اینکه تنوع موضوعات محیط زیستی در جامعه زیاد شده است، افزود: در کشور تأکید به رعایت حقوق شهروندی زیاد شده که یکی از مسائل مهم در حفظ حقوق شهروندی داشتن محیط زیست سالم است.

عربی خاطرنشان کرد: براساس استاندارد باید در هر هزار هکتار حداقل یک محیط بان وجود داشته باشد که در حال حاضر این‌گونه نیست و ما در مناطق به مشکل برخورد می‌کنیم به‌طوریکه خستگی و فرسودگی نیروها باعث می‌شود نتیجه مطلوبی که حق شهروندان است به دست نیاید.

وی با بیان اینکه وظیفه محیط زیست نظارت بر اقدامات سایر ارگان‌هاست، گفت: محیط زیست فقط در حفاظت از زیستگاه‌های حیات‌وحش وظیفه اجرایی دارد و وظیفه این ارگان صرفا نظارت بر عملکرد سایر دستگاه‌هاست.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان یادآور شد: متأسفانه این‌گونه پنداشته می‌شود که حفاظت از محیط زیست کشور بر عهده این سازمان است در حالیکه پایش و رصد وظایف محیط زیستی سایر دستگاه‌ها بر عهده این سازمان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.