پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / فرید اصلانی: هنوز حسرت فینال اینچئون را می‌خوریم
فرید اصلانی: هنوز حسرت فینال اینچئون را می‌خوریم

فرید اصلانی: هنوز حسرت فینال اینچئون را می‌خوریم

ملی‌پوش بسکتبال ایران گفت: هنوز حسرت باخت در فینال اینچئون را می‌خوریم و می‌خواهیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا آن را جبران کنیم.

بهنام یخچالی/فرید اصلانی

فرید اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط تیم ملی در مسیر انتخابی جام جهانی و بازی‌های آسیایی اظهار کرد: اردوی تیم ملی با حضور همه بازیکنان شروع شده و بهترین‌های ایران و آسیا در اردو هستند و اکنون می‌توان گفت از تمام پتانسیل بسکتبال استفاده شده است. طبق برنامه باید برای پنجره سوم و بازی‌های آسیایی آماده می‌شویم که بسیار مهم است. وضعیت تیم ملی در مسیر انتخابی جام جهانی خیلی خوب است و باید با قدرت برای بازی‌های اسیایی آماده شویم.

ملی‌پوش پست یک تیم ملی با اشاره به بازی‌های آسیایی ادامه داد: من در بازی‌های آسیایی اینچئون حضور داشتم و از نزدیک تجربه این رویداد را به دست آوردم. همه ملی‌پوشان و البته اعضای خانواده بسکتبال هنوز حسرت فینال اینچئون را می‌خورد. بسکتبال طلای این رویداد را در کارنامه‌اش ندارد و با انگیزه بسیار بالا برای رسیدن به این موفقیت تلاش می‌کند. کسب قهرمانی هم برای بسکتبال مهم است و هم کمیته ملی المپیک حساب ویژه‌ای روی تیم باز کرده است.

ملی‌پوش فصل گذشته نفت آبادان درباره حریفان تیم ملی در جارکاتا بیان کرد: در بین تیم‌های آسیایی حریفان خوبی داریم. باید ببینیم چین با چه ترکیبی راهی جاکارتا می‌شود. البته وضعیت کنونی این تیم طوری است که در کل تیم‌های خوبی دارد چون سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است. فیلیپین حریف بعدی تیم ملی است که تیم خوبی دارد و سپس کره جنوبی. معتقدم کره تیم فوق‌العاده‌ای دارد و حریف قدرتمندی است.

اصلانی افزود: با این حال ما به دنبال قهرمانی هستیم. با ستاره‌هایی که در تیم ملی داریم قدرت اول آسیا محسوب می‌شویم. اسم بسکتبال ایران ترس در دل حریفان ایجاد می‌کند و با اینکه کار دشواری در جارکارتا داریم اما به دنبال قهرمانی هستیم.

ملی‌پوش بسکتبال ایران درباره شرایط خودش در تیم ملی نیز گفت: بعد از پنجره دوم انتخابی جام جهانی و لیگ چند روز استراحت کردم و دوباره وارد تمرین شدم. از ابتدای اردوهای تیم ملی در کنار تیم بودم و شرایط خوبی دارم. تمام تلاش من این است که نظر کادر فنی را جلب کنم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییرات رقابت‌های فیبا کسب سهمیه المپیک را چطور می‌بینید، تصریح کرد: با توجه به تغییرات واقعا المپیکی شدن سخت شده است. کار خیلی سختی داریم که در جام جهانی بهترین تیم آسیایی شویم و سهمیه المپیک بگیریم. برای این کار نیاز به برنامه ریزی ویژه داریم. قطعا کادر فنی و فدراسیون هم این برنامه‌ریزی را انجام می‌دهد. به هر حال آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک است و برای ما نیز دور از دسترس نیست و باید با یک برنامه‌ریزی خیلی خوب به این هدف هم برسیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.