صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / سالروز پرتاب آخرین ماموریت “شاتل اندیور “

امروز 26 اردیبهشت؛

سالروز پرتاب آخرین ماموریت “شاتل اندیور “

آخرین ماموریت "شاتل اندیور " موسوم به "اس‌تی‌اس 134" در چنین روزی به فضا پرتاب شد.

اس تی اس 134

به گزارش کسب و کار نیوز، ماموریت “اس‌تی‌اس ۱۳۴” (STS-134)، ماموریت ماقبل آخر برنامه شاتل فضایی ناسا و همچنین، آخرین پرواز فضایی فضاپیمای “اندیور “(Endeavour) بود که در ۱۶ می سال ۲۰۱۱، از “پایگاه فضایی کندی” (KSC) به مقصد “ایستگاه فضایی بین‌المللی”(ISS) پرتاب شد.

فضاپیمای “اندیور”(Endeavour)، یکی از سه فضاپیمای باقی‌مانده از ناوگان شاتل “ناسا”(NASA) است که از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۱، وظیفه انتقال فضانوردان و قطعات فنی به “ایستگاه بین‌المللی فضایی”(ISS) را به عهده داشت. 

این پرواز که “طیف‌نگار مغناطیسی آلفا”(AMS-02) و “تدارکات اکسپرس”(ELC) را به ایستگاه فضایی بین‌المللی رساند، تقریبا ۱۵ روز به طول انجامید و حدود ۱۰ کیلوکتر را طی کرد.

وزن پرتاب این فضاپیما، ۲٫۰۵۲٫۴۴۳  کیلوگرم بود و شش نفر خدمه داشت. “مارک کلی”(Mark Kelly)، فضانورد آمریکایی، به عنوان فرمانده این ماموریت خدمت می‌کرد.

انتظار می‌رفت که اگر ماموریت اس‌تی‌اس ۱۳۵، بودجه‌ای از “کنگره ایالات متحده آمریکا” (United States Congress) دریافت نکند، اس‌تی‌اس ۱۳۴، آخرین ماموریت ماموریت فضایی شاتل باشد. در هر حال، در فوریه سال ۲۰۱۱، ناسا اعلام کرد که اس‌تی‌اس ۱۳۵، بدون در نظر گرفتن بودجه پرواز می‌کند.

این ماموریت، در نخستین روز ژوئن سال ۲۰۱۱ به پایان رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.