صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / روابط عمومی ها به اثرسنجی برای مخاطب گزینش گرا توجه کنند
روابط عمومی ها به اثرسنجی برای مخاطب گزینش گرا توجه کنند

مدیر عامل روزنامه ایران:

روابط عمومی ها به اثرسنجی برای مخاطب گزینش گرا توجه کنند

مدیر عامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران با بیان اینکه مخاطب امروز گزینش گرا بوده و از میان انبوه اطلاعات رسیده اطلاعات خاص خود را جذب می کند،گفت: تولید انبوه اطلاعات به معنای اثر گذاری نیست بلکه روابط عمومی ها باید به کارهای اثرسنجی توجه کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد تقی روغنی ها در آیین گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی و دومین همایش بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران،گفت:رو ابط عمومی ها در واقع قلب یک سازمان بوده و وظیفه و مسوولیت آنها ارایه اطلاعات و داده ها و درعین حال پخته کردن و آنالیز داده هاست لذا ارایه منطقی اطلاعات به مخاطبان متناسب با نیازها، از نتایج این مهم به شمار می آید.
به گفته مدیرعامل موسسه ایران،امروز اطلاعات خام دیگر کار آمدی لازم و کافی را نداشته و باید این اطلاعات تولیدی به صورت پخته شده در اختیار مخاطب هوشمند و گزینش گرای امروز قرار گیرد.
این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه مدیریت سازمانها باید پذیرای داده های تازه ای که از سوی روابط عمومی ها به آنها ارائه می شود باشند،گفت: شاید یکی از چالش ها همین است که مدیریت سازمانه تا چه میزان در برابر آنچه که روابط عمومی تولید و ارایه می کند برخورد مثبت و پذیرایی دارد.
به گفته وی، برخی مواقع مدیران مجموعه ها یا نقش روابط عمومی ها را نپذیرفتند یا از نقش آنها بی اطلاع هستند در نتیجه انتظارشان از روابط عمومی تنها یک دستگاه تبلیغاتی است که به بیان توانمندی ها و عملکرد مدیر بپردازد.
مدیر عامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با ابراز تاسف از اینکه با وجود رشد ارتباطات، فناوری اطلاعات و دانش اطلاع رسانی،نگاه به روابط عمومی همچنان نگاه سنتی است که با مقتضیات امروز سازگار نیست گفت : انتقال اخبار همراه با اطلاعات تحلیلی متناسب با نیاز مخاطب و ارایه آن به بدنه سازمان و مدیریت آن از جمله وظایف روابط عمومی است تا مدیران در جریان آخرین اخبار روز قرار گیرند.
این فعال رسانه ای با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید زمینه پذیرش اطلاعات را در بدنه و مدیریت سازمان فراهم کنند، گفت: طبیعی است که در این مسیر استفاده از روشهای نوین از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که این روزها شاهد گسترش و نفوذ آن هستیم ،نقش بسیار موثری را دارند.
روغنی ها خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها باید به این سمت حرکت کردند که سایت خود را داشته باشند و در شبکه های اجتماعی نیز فعال باشند، البته یکی از مشکلات این است که این حضور همراه با دور اندیشی و راهبرد روشن نیست بلکه تنها جنبه های نمایشی و نمادین دارد.
وی با بیان اینکه این شرایط برای مخاطبان با انبوه اطلاعات جذاب نیست،گفت: با این وضعیت نه تنها با مخاطب ارتباط خوبی برقرار نمی شود بلکه زمینه ارتباط روابط عمومی ها را با رسانه ها کاهش می دهد.

** ضرورت حمایت بیشتر دولت از روابط عمومی ها
در ادامه این مراسم عضو انجمن متخصصان روابط عمومی ایران نیز با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی ابراز امیدواری کرد که دولت همواره حامی و حمایتگر حرفه روابط عمومی باشد.
سید شهاب سید محسنی پژوهش را بسترساز تحقق روابط عمومی علمی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: از آنجا که یکی از وظایف محوری روابط عمومی ها اطلاع رسانی از مخاطبان درون و برون سازمانی است لذا اطلاع یابی بدون انجام انواع پژوهش های میدانی و مطالعاتی و اسنادی امکان پذیر نخواهد بود.
ادامه دارد……
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.