صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / خوشقدم: حمایت هنرمندان از دختران کاراته مثال زدنی بود/ تا المپیک متوقف نمی‌شویم
خوشقدم: حمایت هنرمندان از دختران کاراته مثال زدنی بود/ تا المپیک متوقف نمی‌شویم

خوشقدم: حمایت هنرمندان از دختران کاراته مثال زدنی بود/ تا المپیک متوقف نمی‌شویم

سرمربی تیم ملی دختران کاراته گفت: پس از قهرمانی در آسیا، حمایت هنرمندان و بازیگران سینما مثال زدنی بود و تا موفقیت در المپیک پیش رو متوقف نمی‌شویم.

سمانه خوشقدم

سمانه خوشقدم در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سطح بالای مسابقات کاراته قهرمانی جوانان آسیا، توضیح داد: سطح بالای مسابقات همه را سورپرایز کرد. با توجه به المپیکی شدن کاراته، همه کشورها سرمایه گذاری کرده و با بهترین نفرات خود در مسابقات حاضر بودند. کشورهایی مثل چین‌تایپه، ماکائو و تایلند مدال گرفتند و اماراتی که مدال نداشت یک طلا و یک برنز کسب کرد تا نشان دهنده سطح بالای مسابقات باشد. خوشحالم که توانستیم در چنین مسابقاتی بهترین نتیجه را کسب کنیم.

او همچنین با اعلام رضایت از عملکرد دختران کاراته کای ایران در مسابقات جوانان آسیا، توضیح داد: از همه شاگردانم راضی هستم که توانستند به خود باوری رسیده و نسبت به دوره‌های قبل نتیجه فوق‌العاده‌ای را کسب کنند. البته یکسری از نفرات ما مثل “محنا میرزایی” اگر زودتر به خودباوری می‌رسید، به نتیجه‌ای بهتر از پنجمی دست پیدا می‌کرد. به احتمال زیاد می‌توانست یک طلای دیگر را برای دختران ایران کسب کند اما خب این اولین اعزام او بود و کم تجربگی باعث این نتیجه شد، ولی من راضی هستم.

سرمربی تیم نوجوانان و جوانان کاراته دختران ایران افزود: همه‌ی‌ اعضای این تیم اعم از بازیکنان و کادرفنی، با انگیزه و تلاش زیاد عازم این رقابت‌ها شدند. روی این تیم خیلی کار کرده بودیم و بیشتر تلاش ما این بود که از نظر روانی و روحی آن‌ها را به آمادگی برسانیم که خوشبختانه اینطور شد و بهترین نتیجه را کسب کردیم.

او همچنین در پاسخ به این سوال که برنامه بعدی تیم جوانان دختران کاراته چیست؟ توضیح داد: من و همه تیم پله پله حرکت می‌کنیم. اولین پله ما رقابت‌های قهرمانی آسیا بود. الان نگاه ما به مسابقات بلغارستان است تا در همین مسابقه سهمیه‌های ایران را کسب کنیم. بازیکنان خوبی داریم و این مدال‌ها هواداران کاراته را امیدوار می‌کنند.

خوشقدم در مورد زمان شروع اردوهای جدید این تیم نیز توضیح داد: چون وقت نداریم و باید آماده مسابقات بلغارستان شویم، فردای رقابتهای قهرمانی آسیاجلسه‌ای را با اعضای کادرفنی و بازیکنان داشتیم تا گذشته را کنار گذاشته و تمرینات را برای رقابت‌های بلغارستان شروع کنیم. ۲۹ همین ماه اردوها را شروع کرده و سوم خرداد نیز عازم مسابقات بلغارستان خواهیم شد.

او در مورد نفرات اعزامی هم توضیح داد: همین بازیکنان اعزام می‌شوند. در تیر ماه هم رقابت‌های کرواسی را در پیش داریم اما به دنبال این هستیم که از رنکینگ به المپیک صعود کنیم. 

سرمربی تیم نوجوانان دختران کاراته در مورد عملکرد این تیم نیز گفت: توانستیم یک طلا و یک رده پنجمی را کسب کنیم. قبول ندارم نتایج ما ضعیف بود اما می‌توانست بهتر باشد و با این حال راضی هستم.

او در ادامه با ابراز تشکر از هنرمندان و بازیگران سینمای ایران گفت: از هنرمندان عزیز کشورمان که تیم دختران را حمایت کردند ممنونم. تهمینه میلانی، استاد پرویز پرستویی، استاد آتیلا پسیانی و دیگر هنرمندان عزیز باعث دیده شدن تیم ما شدند. امیدوارم همینطور از ما حمایت کنند تا با گرفتن انرژی‌های مثبت این عزیزان در ادامه راه نیز موفقیت‌های بیشتری را کسب کنیم.

سمانه خوشقدم در پایان گفت: دختران نوجوان و جوان کاراته‌ی ایران رویای بزرگی دارند. تا زمانی که در المپیک پیش رو موفق نشوند متوقف نمی‌شوند و تنها به حرکت رو به جلو فکر می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.