به گزارش کسب و کار نیوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجید حقی به بازدیدهای میدانی این سازمان از سایتهای شبکه اپراتورهای تلفن همراه اشاره کرد و افزود: سایت ها از نظر قطعی برق و مدت زمان پایداری باطریهای پشتیبان و سیستم تغذیه پایینتر از استاندارد قابل قبول هستند.
وی تصریح کرد: این موضوع در زمان قطعی برق ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، بارش سنگین برف، پدیده ریزگردها سبب ناپایداری شبکه تلفن همراه و نارضایتی مشترکان می شود.
حقی افزود: بررسی رگولاتوری نشان میدهد درصدی از سایت ها حتی توانایی تامین برق تا ۲ ساعت را ندارند در حالی که بر اساس استاندارد پس از قطعی برق باید پایداری شبکه حداقل تا ۴ ساعت تامین شود.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری به ضرورت تامین پایداری شبکه تلفن همراه اپراتورها اشاره و تاکید کرد: براساس نتایج بررسی ها، تذکر لازم برای رفع اشکالات موجود به اپراتورها داده شده است تا طی سه ماه آینده شرایط استاندارد در سایت ها را ارتقا دهند و رگولاتوری نیز پس از پایان مهلت سه ماهه مجدد سایت اپراتورها را به صورت میدانی ارزیابی میکند.
وی گفت: همچنین به منظور ارزیابی دقیقتر پایداری شبکه اپراتورها پس از رفع اشکالات موجود، مانورهای عملیاتی منطقهای و استانی از سوی رگولاتوری انجام می شود و نتایج حاصل از آن نیز در ارزیابی اپراتورها مورد توجه قرار می گیرد.
اقتصام**۲۰۷۸**۲۰۲۵
اپراتورها ملزم به رفع سه ماهه ناپایداری شبکه تلفن همراه شدند
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران به اپراتورهای تلفن همراه سه ماه مهلت داد تا ناپایداری شبکه بعد از قطعی برق را رفع کنند.