صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / گروه همکاران مهمترین عامل در پایداری کسب و کار است

در گردهمایی واحدهای فناور پارک علم و فناوری شریف مطرح شد

گروه همکاران مهمترین عامل در پایداری کسب و کار است

مشاور مراکز رشد و پارک‌های فناوری، مهمترین عامل در پایداری کسب و کار از بین عوامل ایده (فناوری)، بازار (کاربرد)، گروه همکاران، مدل کسب و کار، پول (سرمایه اولیه)، زمان و انعطاف‌پذیری را گروه همکاران یا تیم عنوان کرد و گفت: بهترین ایده‌ها بدون وجود رهبر و تیم قدرتمند شکست خواهند خورد.

شرکت دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی کریمیان اقبال در نخستین گردهمایی واحدهای فناور پارک علم و فناوری شریف که امروز ۲۵ اردیبهشت در دانشگاه شریف برگزار شد، در همین زمینه به تحقیقات بیلگراد بر روی شرکت‌های نوپا در آمریکا اشاره و تصریح کرد: در آنجا مهمترین عامل موفقیت زمان یا زمان‌بندی درست است. این در حالی است که ما در ایران معمولا دنبال‌کننده و (نه پیشتاز) بوده و ایده‌ها و الگوهای موفق ما از پیش موجود است.

وی در همین راستا دلیل اولیه موفقیت یا شکست برای بسیاری از شرکت‌های نوپا را تیم آنها دانست و تاکید کرد: در فرهنگ ما چگونگی انجام کار تیمی چندان جاافتاده نیست.

مشاور مراکز رشد و پارک‌های فناوری با بیان اینکه وضعیت اقتصادی در کشور پیش‌بینی ناپذیر است، ادامه داد: در شرایطی که تغییرات ارزی بر کار بسیاری از شرکت‌ها تاثیر می‌گذارد، تنها مطابقت‌یافتن تیم و گروه با شرایط است که می‌تواند کارساز باشد.

کریمیان اقبال الگوی قرار گرفتن یک استاد یا یک فرد خبره صنعتی در کنار تیم‌های نوپا و استارتاپی را موثر توصیف کرد و گفت: تجربه مدیریتی و نیز شناخت این فرد از بازار می‌تواند در موفقیت تیم موثر باشد.

وی در پایان دایره یک تیم را بزرگتر از محدوده کارمندان توصیف کرد و به شرکت‌ها توصیه کرد: افراد بیرون از دایره تیم و کسانی که برای شما ارزش افزوده یا دردسر ایجاد می‌کنند را نیز در نظر داشته باشید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.