چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / گزارش رئیس صدا و سیما از برنامه‌های این سازمان برای حمایت از کالای ایرانی
گزارش رئیس صدا و سیما از برنامه‌های این سازمان برای حمایت از کالای ایرانی

گزارش رئیس صدا و سیما از برنامه‌های این سازمان برای حمایت از کالای ایرانی

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس از گزارش عسگری رئیس سازمان صدا و سیما درخصوص برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی این سازمان برای حمایت از کالای ایرانی سخن گفت.

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران

سیده فاطمه ذوالقدرگفت: رئیس صداوسیما با حضور در جلسه بعدازظهر این کمیسیون گزارشی درباره عملکرد سازمان متبوعش درخصوص شعار حمایت از کالای ایرانی ارائه کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز،طبق توضیحات عسگری، ۱۶ شبکه ملی سیما تبلیغات متعددی برای معرفی و حمایت از کالای ایرانی، مبارزه با قاچاق کالا، رفع موانع تولید، کمک به صادرات و چگونگی حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی را در نشست‌ها و میزگردهایی که با حضور کارشناسان برگزار می‌شود، در دست دارد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در بخش صدا نیز بازارهای برون‌مرزی به زبان‌های عربی، انگلیسی، آذری و اردو متناسب با شعار سال برنامه‌سازی می‌کنند. همچنین سازمان صدا و سیما بازارهای عراق و روسیه و کشورهای مشترک‌المنافع را نیز جزو برنامه‌های برون‌مرزی خود قرار داده است.

وی برنامه ۵۰ قسمتی ساخت ایران به زبان انگلیسی، آفتاب نهان، مهر تابان، کاوشگر، شبکه جوان منهای نفت و اقتصاد بدون نفت را از جمله برنامه‌هایی دانست که با محور شعار سال در سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برنامه‌های استانی سیمای جمهوری اسلامی درخصوص حمایت از کالای ایرانی گفت: در استان‌ها نیز نقش روستاها در حمایت از کالای ایرانی از طریق برنامه‌های کارشناسی و مناظره‌های تلویزیونی در حال انجام است.

نماینده مردم تهران با اشاره به نظرات اعضای کمیسیون افزود: اعضا بر گفتمان‌سازی، واقعی‌نگری و مصداقی عمل شدن در برنامه‌های سازمان صدا و سیما را مورد تاکید قرار دادند. همچنین استفاده از ظرفیت جام جهانی برای معرفی کالای ایرانی و تشویق مردم در استفاده از کالای ایرانی و همچنین ساخت برنامه‌های تشویقی برای نشستن مردم پای تلویزیون و پخش برنامه‌های فوق‌الذکر در ساعات پربیننده و همچنین توجه به نقش زنان کارآفرین به ویژه نقش آنان در حمایت از کالای ایرانی در نشان دادن محصولاتشان در زمینه‌های خیاطی، صنایع دستی و قالی‌بافی تاکید کردند.

ذوالقدر با اشاره به نظرسنجی‌های انجام شده توسط سازمان صدا و سیما گفت: مردم نسبت به قبل بیشتر از برنامه‌های تلویزیون استفاده می‌کنند. همچنین ما دنبال گفتمان‌سازی و جذب بازارهای بین‌المللی هستیم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در عین حال برنامه‌های سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷ را به صورت مکتوب به اعضای کمیسیون ارائه داد و اعضا نیز از بعد نظارتی این گزارش را مورد بررسی قرار خواهند داد تا در نشستی که تا چند ماه دیگر برگزار خواهد شد میزان موفقیت و شکست برنامه‌ها به این سازمان را ارزیابی کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.