صفحه اصلی / استان ها / فارس / فارس رتبه‌ی نخست صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی را دارد

یک مسئول:

فارس رتبه‌ی نخست صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی را دارد

‌مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس گفت: استان فارس رتبه نخست بیشترین مجوز سرمایه گذاری خارجی را در سال 96 کسب کرده است.

سرمایه‌گذاری

‌به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، هاله فولاد‌فر ارزش مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی صادر شده در فارس طی سال ۹۶ را بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

وی با بیان اینکه فارس موفق شده ۴۵۳ میلیون دلار بیش از سهم استانی تعیین شده، ثبت سرمایه‌گذاری انجام دهد، گفت: سهم تعیین شده برای استان فارس در سال ۹۶ بالغ بر ۵۵۵ میلیون دلار بوده است.

فولادفر گفت: با توجه به عملکرد استان فارس در شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری، تاکنون ۲۶۲ فرصت سرمایه‌گذاری در فارس شناسایی و فرم خلاصه اطلاعات سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی برای این فرصت‌ها تکمیل شده است و همچنان در حال شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری هستیم.

وی از بهبود شاخص‌های کسب و کار فارس در سال ۹۶ نیز گفت و اضافه کرد: استان فارس در سال ۹۴ رتبه‌ی ۱۸ کشور را داشت که این رتبه ستل ۹۵ با یک جهش مناسب به چهارم ارتقاء یافت و سال ۹۶ نیز کماکان این رتبه حفظ شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس با تفکیک بخش‌هایی که فرصت های سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: استان فارس در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات، جمعا ۲۶۲ فرصت سرمایه گذاری در اختیار دارد که سرمایه گذاری آنها بالغ بر ۷۴۲ هزار و ۶۷۵  میلیارد ریال است.

فولادفر با بیان اینکه روش تامین مالی فاینانس را برای اجرای پروژه‌های اولویت دار دولتی در فارس ترجیح می‌دهیم، گفت: ۳۵ پروژه دولتی استان به منظور تامین مالی به روش فاینانس شناسایی شده که با جذب مبلغ ۶ هزار و ۶۸۲ میلیون دلار برای بهره برداری در اولویت بخش سرمایه گذاری قرار دارد.

وی گفت: پروژه‌ی شهر بین‌المللی سلامت و گردشگری فارس با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال، معادل ۷٫۸ میلیارد دلار و اشتغالزایی ۳۰ هزار نفر از مهمترین پروژه‌های در دست‌اجرای فارس است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس افزود: در بخش‌های صنعت، کشاورزی و صنایع تبدیلی، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و خدمات شهری نیز طرح‌های بسیار خوبی مجوز فعالیت اخذ کرده‌اند که با بهره‌برداری از این طرح‌ها فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی در استان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.