صفحه اصلی / استان ها / همدان / خسارت ۵ هزار میلیون ریالی بارش شدید باران و سیلاب به اراضی اسدآباد
خسارت ۵ هزار میلیون ریالی بارش شدید باران و سیلاب به اراضی اسدآباد

خسارت ۵ هزار میلیون ریالی بارش شدید باران و سیلاب به اراضی اسدآباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از خسارت 5 هزار و 395 میلیون ریالی بارش شدید باران و سیلاب به اراضی زراعی این شهرستان در هفته گذشته خبر داد.

سیل

سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بارش شدید باران و سیلاب در منطقه روستای موسی‌آباد، دولت‌آباد و چندین روستای دیگر به بخش زراعی گندم و جو آبی، یونجه و چغندرقند ۵۰ تا ۶۰ درصد در سطحی افزون بر ۶۵ هکتار طی هفته گذشته ۱۵ اردیبهشت‌ماه آسیب وارد کرده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال بر اساس تغییرات آب و هوا شهرستان اسدآباد شاهد ۳ مورد خسارت شامل سرمازدگی، بارش تگرگ و سیلاب بوده است، افزود: در بارش تگرگ هفتم و هشتم اردیبهشت نیز اراضی زارعی محصولات گندم و جو آبی و دیم و کلزا و یونجه در سطحی افزون بر ۴۷۰ هکتار بین ۱۰ تا ۲۰ درصد به ارزش ریالی ۳۰۴۰ میلیون ریال و در بخش باغات شامل محصولات هلو، شلیل، آلو و زردآلو در سطح ۲۰ هکتار بین ۲۰ تا ۵۰ درصد به ارزش ریالی ۵۰۳۱ میلیون ریال دچار خسارت شدند.

بیرنگ با اشاره به اینکه در بارش تگرگ بیشترین خسارت به روستاهای بهراز، وندرآباد و ولی‌آباد وارد شده است، ادامه داد: در سرمازدگی ۲۷ و ۲۸ فروردین نیز ۶۴۷ میلیارد ریال به بخش زراعی، باغی و دام بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد.

وی خسارت وارده ناشی از سرمازدگی ۲۷ و ۲۸ فروردین به بخش باغبانی را شامل درختان گردو، انگور، هلو، شلیل، سیب، زردآلو، بادام و آلو را ۱۵۰۱ هکتار بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد با ارزش ریالی ۶۰۳ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: بر اساس بازدیدها بیشترین درصد خسارت از نظر آب و هوایی مربوط به باغات و اراضی زراعی منطقه کلیایی و چهاردولی بوده و میزان خسارت در دشت اسدآباد بر اساس بازدیدها کمتر بوده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به خسارت ۲۵ تا ۴۰ درصدی اراضی زراعی شامل کلزا، یونجه، گندم و جو آبی و دیم نیز تصریح کرد: این سرمازدگی به ۶ هزار و ۱۳۰ هکتار از اراضی زراعی با برآورد ریالی ۴۳ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۵۰ کندوی زنبورعسل نیز طی ۲۷ و ۲۸ فروردین ناشی از سرمازدگی در این شهرستان دچار خسارت شدند، گفت: ۷۰ درصد از تعداد ۳۵۰ کندوی زنبورعسل نیز با ارزش ریالی ۷۳۰ میلیارد ریال دچار خسارت شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.