صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / خانه طبیب ارومیه موزه می‌شود
خانه طبیب ارومیه موزه می‌شود

خانه طبیب ارومیه موزه می‌شود

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بنای قدیمی طبیب ارومیه تبدیل به موزه تاریخ طب می شود.

خانه طبیب ارومیه

حسن سپهر فر در گفت و گو  با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مرمت و ساماندهی ساختمان طبیب یا خانه چوبی دانشگاه ارومیه که یکی از ابنیه تاریخی موجود در پردیس دانشگاه ارومیه است از چندی پیش شروع شده و با اتمام آن، مقدمات تبدیل این بنای ارزشمند تاریخی به موزه تاریخ طب فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌ها، جلسات هماهنگی و برنامه ریزی های لازم و پیشنهاد و تخصیص اعتبار لازم و عقد قرار داد با پیمانکار ذیصلاح طی فرآیند و ضوابط قانونی، کارگاه مرمتی این بنای تاریخی از اواخر سال گذشته شروع به فعالیت کرده و فعالیت آن هم اکنون در جریان است.

سپهرفر گفت: اصلاح ایرادهای سقف تخت بنا در سطح ۴۰ متر مربع، تهیه و آماده سازی و جاگذاری تیرهای چوبی برای سقف طبقات ، تخریب بخشهای فرسوده و انجام آجرکاری به متراژ ۲ مترمکعب از اقدامات مهم مرمتی آن بشمار می‌آید.

وی ادامه داد:  مرمت بخشهایی از دیوار سنگی در حجم ۱۵ متر مکعب، انجام تخته کوبی روی تیرهای چوبی، گرمایش از کف در سه طبقه زیرزمین، همکف و اول اجرا خواهد شد. همچنین ایجاد سیستم برق و روشنایی کل ساختمان و احداث سرویس های بهداشتی در طبقات از دیگر عملیات مرمتی است.

سپهرفر افزود: در ادامه عملیات مرمتی قصد داریم انجام سفیدکاری فضاهای داخلی، مرمت بالکن ورودی با تعویض تیرهای چوبی و فلزی، انجام لمبه کوبی سقف‌ها در طبقات، مرمت و رنگ آمیزی درب و پنجره‌های چوبی، مرمت و بهسازی راه پله چوبی داخل ساختمان انجام سنگ فرش کف زیرزمین، انجام پارکت در کف طبقات همکف و اول و نظافت و پاکسازی کل ساختمان را انجام داده  و بنا را برای تبدیل به موزه تاریخ طب  آماده کنیم.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که از محل اعتبارات استانی تامین شده است. با اجرای این سرفصل های مرمتی، ساختمان طب آماده تبدیل به موزه تاریخ طب می شود که امیدواریم در سال جاری، این اتفاق بیفتد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.