صفحه اصلی / استان ها / فارس / حدود ۷۲۹ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی مشغول به‌کار هستند
حدود ۷۲۹ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی مشغول به‌کار هستند

معاون سازمان صنایع‌ کوچک و شهرک‌های صنعتی:

حدود ۷۲۹ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی مشغول به‌کار هستند

‌معاون برنامه‌ ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه تاکنون 41 هزار و 700 واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌های کشور فعال شده است، تعداد شاغلان در این صنایع را حدود 729 هزار نفر اعلام کرد.

شهرک صنعتی

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، عزیزالله قربانی از تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها باهدف حمایت حداکثری از متقاضیان و سرمایه گذاران و ارتقای تولید کالا و افزایش اشتغال خبر داد‌.

وی تاکید کرد که با تفویض اختیارات به استان‌ها‌، فرآیند جذب و حمایت از سرمایه گذاران و نیز اعطای مشوق‌ها با سهولت بیشتری انجام می‌شود‌.

قربانی با بیان اینکه فراهم سازی زمینه کارآمدی و ارتقای رقابت پذیری واحد‌های صنعتی در راستای بهبود فضای کسب و کار از اولویت‌های این سازمان است، گفت: شهرک‌های صنعتی مهمترین بستر زیرساخت تولید کالای ایرانی محسوب می‌شود و به همین دلیل نیز باید با ارتقای خدمات به صنعتگران برای تحقق این هدف مهم تلاش کنیم‌.

او با یادآوری اینکه در ۸۰۳ شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور کار واگذاری زمین به متقاضیان انجام می‌شود، گفت: بیش از ۷۳ هزار قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منعقد و درقالب این قراردادها افزون بر ۳۳ هزار هکتار زمین واگذار شده است‌.

قربانی همچنین از ساخت و ساز افزون بر ۳۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و گفت: از این تعداد، حدود ۳ هزار و ۵۴۱ واحد در مرحله نصب ماشین آلات و بیش از ۹ هزار و ۶۲۷ واحد نیز در مرحله نصب سوله قرار دارد.

معاون سازمان صنایع‌ کوچک ایران از دیگر برنامه‌های این سازمان را احیای واحدهای صنعتی راکد و بازگشت مجدد آنها به چرخه‌ی تولید اعلام و اضافه کرد: در این زمینه برنامه پایش مستمر واحدهای صنعتی و رفع مشکلات آنها انجام خواهد شد‌.

قربانی در ادامه با بیان اینکه طرح شناسایی ظرفیت و توانمندی‌های واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان‌ها آغاز شده است، گفت: در قالب این طرح، آمارگیری از مشخصات واحدهای صنعتی انجام می‌شود‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.