چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا توسط محیط زیست سیستان و بلوچستان
اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا توسط محیط زیست سیستان و بلوچستان

اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا توسط محیط زیست سیستان و بلوچستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از اجرای طرح‌های سالم سازی دریا، بازرسی شناگاه‌های رسمی و غیر رسمی و مراکز تفریحی ساحلی جنوب استان خبر داد.

سالم سازی دریا

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌ دکتر نیره پورملایی در کارگروه توجیهی این طرح گفت: دستورالعمل بازرسی و نصب پرچم در شناگاه‌های ساحلی و طرح‌های سالم سازی دریا توسط معاونت دریایی سازمان با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و تدوین و جهت اجرا به ادارات ذیربط ابلاغ شده است‌.

وی بیان کرد: این دستورالعمل به منظور برنامه ریزی، اجرا، راهبری و نظارت بر شناگاه‌های رسمی و غیر رسمی ساحلی و همچنین مناطق تفریحی دریایی و وحدت رویه در نحوه بازرسی، نظارت و پایش این اماکن در راستای اطلاع رسانی مناسب در خصوص وضعیت کیفی و بهداشتی آنها تدوین شده است.

پورملایی ادامه داد: در همین راستا مراکزی که موفق به کسب امتیاز بالا در خصوص مدیریت زیست محیطی و بهداشتی محدوده فعالیت خویش ‌شوند، “پرچم آبی” و مراکزی که نتوانند استانداردهای لازم را جهت ادامه فعالیت خویش اجرا نمایند، “پرچم زرد” دریافت خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: یکی از موارد مهم در صدور مجوز ادامه فعالیت شناگاه‌ها و مراکز تفریحی ساحلی، رعایت استانداردهای آلودگی میکروبی آبهای ساحلی است که در این خصوص در فصل شنا ۶ مرحله و در غیر فصل شنا حداقل ۳ مرحله نمونه برداری میکروبی از آبهای ساحلی صورت می‌گیرد‌.

پورملایی افزود: یکی از مشکلات استان عدم وجود شناگاه رسمی و ایمن در محدوده نوار ساحلی شهرستان های چابهار و کنارک است که سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی یا ارگان‌های مربوطه همچون شهرداری‌های شهرهای ساحلی و منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار در این خصوص به شدت احساس می‌گردد، چرا که علی رغم وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری ساحلی و دریایی استان در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.