صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ۳۰ درصد از مساکن روستایی و عشایری فاقد سند هستند

۳۰ درصد از مساکن روستایی و عشایری فاقد سند هستند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور توسعه روستایی مناطق محروم کشور گفت: آذربایجان غربی رتبه ششم کشوری را در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، رضوی در نشست کارگروه کارآفرینی و اشتغال پایدار روستایی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان غربی از نظر قرارداد رتبه پنج کشور و از نظر پرداخت تسهیلات برای اشتغال روستایی رتبه ششم کشوری را دارد.

معاون وزیر تعاون با اشاره به اینکه ۳۰درصد از مسکن روستایی و عشایر کشور فاقد سند است تصریح کرد: ثبت اسناد موظف به صادر کردن سند به روستاییان و عشایر است و ندادن وام به دلیل نداشتن سند به عشایر یک تبعیض محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۲میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال استان مصوب شده اظهار کرد: تاکنون بانک‌های عامل متعهد شده‌اند  ۲۲میلیارد تومان برای ۴۲طرح پرداخت کنند.

او سقف پرداخت تسهیلات برای هر پروژه برای سال جدید را ۲٫۵ میلیارد تومان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: سهم شش ماهه اول سال جاری آذربایجان غربی ۲۵ میلیارد تومان است که اگر تاپاییز این مبلغ به عملکرد تبدیل شود، ۲۵میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور توسعه مناطق محروم کشور به مشکلات مربوط در ارزیابی ملک برای وثیقه نیز اشاره کرد و گفت: قرار است برای ارزیابی ملک‌ها، معاونت امور عمرانی استاندار، پنج کارشناس رسمی دادگستری برای ارزیابی ملک‌ها و حل مشکلات مربوط به این حوزه به بانک‌ها معرفی کند.

وی ادامه داد: همه مناطق محروم ۱۰ سال و همه روستاهای کشور پنج سال معافیت مالیاتی داشته و شرکت‌های تعاونی عام و خاص در اولویت پرداخت وام‌های اشتغال روستایی قرار دارند.

رضوی ادامه داد: در طول انقلاب اسلامی هیچ دولتی جز دولت تدبیر و امید تاکنون وام‌های با کارمزد تک درصدی (۸درصد، ۶ درصد و۴ درصد) برای اشتغال روستایی نداده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

جزییات واگذاری زمین در روستاهای تهران به مردم/ ۴۶ درصد واحد‌های روستایی مقاوم نیستند

به گزارش کسب و کار نیوز ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران به گزارش خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.