صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / شرایط اجتماعی کارآفرینان مساعد نیست

شرایط اجتماعی کارآفرینان مساعد نیست

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از حذف ۴۲۱ هزار کارآفرین طی ۱۱ سال در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شرایط اجتماعی کارآفرینان مساعد نیست.

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: کل اشتغال بر اساس آمار از ۲۰ میلیون و ۶۱۹ هزار نفر در سال ۸۴ به ۲۱ میلیون و ۳۴۶ هزار در سال ۹۲ و ۲۲ میلیون و ۵۷۸ هزار نفر در سال ۹۵ افزایش پیدا کرده است یعنی طی ۱۱ سال حدود ۲ میلیون نفر به تعداد افراد شاغل کشور افزوده شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: آمار کارفرمایان که به آنها کارآفرینان گفته می شود از یک میلیون و ۲۳۳ هزار نفر در سال ۸۴ به ۸۱۲ هزار نفر در سال ۹۵ کاهش پیدا کرده و آمار خوداشتغالان یا کارکنان مستقل از ۶ میلیون و ۲۵۷ هزار نفر در سال ۸۴ به ۸ میلیون و ۱۵۷ هزار نفر در سال ۹۵ افزایش پیدا کرده یعنی طی ۱۱ سال با کاهش آمار حدود ۴۲۱ هزار نفر کارآفرین در کشور مواجه هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: زمانی که شرایط اقتصادی بحرانی می شود و محیط برای کارآفرینان مناسب نیست نمودار خوداشتغالان در اقتصاد افزایش یافته بنابراین گفته می شود که خوداشتغالی با بیکاری و تورم همسو بوده این در حالی است که کارآفرینی موتور متحرکه توسعه اقتصادی است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم، ادامه داد: رییس جمهور و دولت ادعا می کنند که ۲ میلیون شغل ایجاد کردیم اما در واقع ۴۰۰ هزار کارآفرین را در اقتصاد کشور تخریب کرده ایم، امروزه شرایط اجتماعی برای کارآفرینان مساعد نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: بروز تلاطمات بازار ارز و نابرابری های منطقه ای به دلیل عدم فراهم نمودن شرایط اجتماعی به فراخور استعداد کارآفرینان است و این مساعد نبودن شرایط باعث شده در ۱۱ ساله اخیر ۴۲۱ هزار کارآفرین در اقتصاد کشور از بین بروند و این هشداری جدی است که نظام باید فکری اساسی برای ایجاد شرایط اجتماعی مناسب برای کارآفرینان کند تا بتوان بر بحران های کشور فائق آمد.

وی با یادآوری بدعهدی آمریکا و خروجش از برجام، گفت: بالاخره آمریکا از برجام خارج شد و مشخص بود نسبت به این کار اقدام می کند؛ مشکل ما با نظام سلطه و آمریکا نفی سلطه است اما آنها می خواهند از طریق شرکت های فراملیتی سلطه خود را بر عالم افزایش دهند بنابراین ضروری است شرایط را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در داخل فراهم کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی را توجه مناسب به کارآفرینان دانست و افزود: کارآفرین باید در اقتصاد کشور دیده شود تا بتوانند نگاه های فراملی داشته و محدودیت های ارزی را از بین ببرند زیرا این افراد با صادرات کالا باعث ورود ارز به کشور می شوند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه شاخص های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خراسان شمالی بسیار نامناسب است، تصریح کرد: از دولت تقاضا داریم وضعیت مدیریت استان را هر چه سریع تر مشخص کنند، از وزیر کشور بابت ارائه پیشنهادهای مناسب سپاسگزاری می کنم، مجمع نمایندگان نیز هم راستا امیدواریم به گونه ای گام بردارند که در سفر رییس جمهور به خراسان شمالی حداقل پروژه ای باشد که افتتاح کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: متاسفانه از سال ۱۳۹۴ که دولت به خراسان سفر کرده تمامی پروژه ها بر زمین مانده و اقدام مهمی در استان انجام نشده است؛ جناب آقای روحانی صدای مردم را بشنوید و درست بشنوید تا نقطه عطفی در تحولات توسعه استان انجام شود.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.