صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / سفر رئیس جمهوری سریلانکا به ایران با هدف جذب سرمایه‌گذاری
سفر رئیس جمهوری سریلانکا به ایران با هدف جذب سرمایه‌گذاری

سفر رئیس جمهوری سریلانکا به ایران با هدف جذب سرمایه‌گذاری

دفتر رئیس جمهوری سریلانکا اعلام کرد رئیس جمهوری این کشور با هدف ارتقاء روابط تجاری و جذب سرمایه گذاری از ایران، برای انجام سفری دو روزه عازم تهران شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، دفتر رئیس جمهوری سریلانکا اعلام کرد رئیس جمهوری این کشور با هدف ارتقاء روابط تجاری و جذب سرمایه گذاری از ایران، برای انجام سفری دو روزه عازم تهران شده است.
دفتر رئیس جمهوی سریلانکا اعلام کرد، مایتریپالا سیریسنا، رئیس جمهوری این کشور با هدف ارتقاء روابط تجاری و جذب سرمایه گذاری از ایران، برای انجام سفری دو روزه عازم تهران شده است.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری سریلانکا، سیریسنا در این سفر در زمینه تقویت همکاری ها در بخش انرژی با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران گفت وگو خواهد کرد و به دنبال جذب سرمایه گذاری ایرانیان خواهد بود.

در این سفر همچنین قرار است یادداشت تفاهم همکاری در زمینه «تقویت بیشتر روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به امضا برسد.»

این سفر در شرایطی انجام می شود که رهبران جهان در تلاش اند پس از خروج آمریکا از برجام، توافق هسته ای ایران را حفظ کنند.

سریلانکا که مشتری نفت ایران محسوب می شد، در دور قبلی تحریم ها تحت فشار آمریکا ناگزیر شده نفت عربستان و عمان را جایگزین نفت ایران کند. قبل از تحریم ها همچنین ایران یکی از مشتریان مهم چای سریلانکا بود. بر اساس اعلام دفتر رئیس جمهوری سریلانکا، سیریسنا در این سفر همچنین در یک نشست ویژه سرمایه گذاری و تجاری که توسط اتاق بازرگانی ایران سازماندهی شده شرکت خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.