افزایش سهم آموزش مجازی

«كسب‌وكار» از جشن آموزگار سايت «استاد سلام» گزارش مي‌دهد

افزایش سهم آموزش مجازی

محمد جوادی قاضیانی

بیشتر ما احتمالا نام «استاد سلام» را شنیده‌ایم. «استاد سلام» بستری را در محیط آنلاین فراهم کرده است که اساتید و دانشجویان با هم مرتبط می‌شوند و دانشجویان می‌توانند از خدمات آموزشی اساتید بهره‌مند شوند. اساتید با حرفه‌ها و حوزه‌های مختلف و بعضا هم تدریس حوزه‌های جدید در «استاد سلام» فعالیت دارند. «استاد سلام» با ایده متصل کردن اساتید به دانشجویان کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر دستاوردهایی را فراتر از آن به دست آورده است. به هر حال این سایت دستاورد‌های فراوانی را داشته و یکی از آنها که بسیار جالب بود و استاد سلام پیشروی ایجاد آن بوده، تدریس یک‌سری رشته‌هایی است که شاید قبلا تدریس نمی‌شدند یا کمتر مورد توجه بودند؛ یعنی در حال حاضر اگر بخواهید مهارتی را یاد بگیرید یا آموزشی ببینید، اگر وارد سایت «استاد سلام» شوید و جستجو کنید، هرچقدر هم آن مهارت خاص باشد، استاد مربوطه آن مهارت را خواهید یافت. سال گذشته زمانی که با نغمه عقیلی، موسس «استاد سلام» صحبت می‌کردیم، جدیت او و درگیر بودن با ایده‌ها حتی در مصاحبه رودررو کاملا مشهود بود و در حال حاضر هم که یک سال گذشته است و تعداد اساتید «استاد سلام» از ۲۹ هزار نفر گذشته‌اند باز این جدیت را در او حتی بیشتر از گذشته می‌بینیم. حتی در خلال جشن آموزگار وقتی حضار ایده‌های‌شان را مطرح می‌کردند، ایشان از تیمش می‌خواست که ایده‌ها را یادداشت کنند و اگر قابلیت اجرایی داشتند، آنها را اجرایی کنند. به هر حال با این تعداد آموزگار به نظر می‌رسد تلاش‌های شبانه‌روزی و تجربه‌های کارمندی او قبل از تاسیس «استاد سلام» و به قول خودش تا ساعت ۳ شب برنامه نوشتن‌ها جواب داده است و حتما اگر وارد یک مسیر توسعه‌ای خوبی شوند شاید بتوانند روزی یونیکورن شوند. پنج‌شنبه گذشته «استاد سلام» با توجه به مقام آموزگار و لزوم ارج نهادن به آموزگاران و اهمیت آنها در توسعه کشور جشنی را برای تقدیر از آنها با حضور اساتید نمونه، نمایندگان مجلس، آصف کریمی مدیرعامل خانه کارآفرینان ایران، رضا زرنوخی مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران، سیاری موسس آموزشگاه ماهان و دیگر افراد این حوزه برگزار کرد. در این همایش که زمان برگزاری آن با ساعت شلوغی و ترافیک نمایشگاه بین‌المللی کتاب و تاخیر بعضا ۳ ساعته ‌مهمانان همراه شده بود، از اساتید برتر هر حوزه تقدیر به عمل آمد و جوایزی به آنها اهدا شد. نکته جالبی که در تقدیر از اساتید برتر هر حوزه به چشم آمد، تقدیر از مسعود کیمیایی به عنوان استاد برتر حوزه هنر بود که نماینده ایشان جایزه را دریافت کردند. صحبت‌های نغمه عقیلی، موسس «استاد سلام» و آصف کریمی، مدیرعامل خانه کارآفرینان ایران که از حامیان «استاد سلام» است را در ادامه گزارش می‌خوانید.

توسعه در مسیر کارآفرینی
عقیلی در ابتدای مراسم گفت: روز اول که «استاد سلام» را شروع کردم، گمانم بر این بود که تنها از کارمندی خارج می‌شوم و یک کار شخصی را راه می‌اندازم و حقوق خودم را به دست می‌آورم، اما بعد از مدتی متوجه شدم معلم‌ها از ما انتظار دارند که به عنوان دفتر مجازی آنها فعالیت کنیم و «استاد سلام» را به عنوان دفتر مجازی آنها داشته باشیم. بعد از این ماجرا آموزشگاه‌ها آمدند و شروع کردیم برای آنها هم این کار را انجام دهیم.
ابتدا گمان می‌کردیم که ۵ ماه برنامه‌نویسی می‌کنیم و بعد برنامه‌نویسی ما تمام می‌شود و بعد از آن فقط پول در می‌آوریم، اما اصلا اینطور نبود و ما شبانه‌روز در حال برنامه‌نویسی هستیم و همیشه این کار را داریم. برای معلم‌ها داشتن درآمد‌های آموزش پرورشی سخت است و اگر خصوصی باشند خیلی بهتر می‌توانند درآمد داشته باشند. در «استاد سلام» معلمی استخدام نمی‌شود. درنتیجه این یک تعامل کاری است که ما و معلمان در تعامل با هم انجام می‌دهیم. یک‌سری از کار‌ها مانند حوزه آی‌تی و برنامه‌نویسی و… را ما انجام می‌دهیم و یک‌سری از کار‌ها را معلمان انجام می‌دهند.
درباره آموزشگاه‌ها هم این نکته را بگویم که سال جاری سال آموزشگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و کلاس‌های آنلاین است. ما امسال قصد توسعه بیشتر دوره‌های آنلاین‌ را داریم. به نظر می‌رسد فرهنگ این نوع آموزش جا افتاده است و می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که ۳۰ درصد خدمات به مردم در حوزه آموزش را با کلاس‌های آنلاین ارائه دهیم. «استاد سلام» برای همه ماست و ما همه هزینه‌هایی را که از اساتید دریافت می‌کنیم روی سایت هزینه می‌کنیم و تاکنون دید تجاری سنگینی را روی سایت نداشته‌ایم. در ادامه هم ممکن است اتفاقاتی بیفتد و آرام‌آرام به سمت دید تجاری بیشتری هم برویم، اما این کار را با گسترش خدمات‌مان انجام خواهیم داد و نه با فشار روی معلمان.
وی در پایان گفت: خیلی از مخاطبان از ما می‌خواهند اساتید خوب را به آنها معرفی کنیم و ما به تازگی موتور جستجویی را نوشته‌ایم که براساس اولویت‌های افراد و نظرات و امتیاز‌های اساتید، استاد مورد نظر را معرفی می‌کند.

حمایت خانه کارآفرینان ایران از ایده‌ها و افکار برتر
در ادامه مراسم آصف کریمی، مدیرعامل خانه کارآفرینان ایران و عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: ما به عنوان خانه کارآفرینان ایران به صورت یک بخش خصوصی فعالیت می‌کنیم و رسالت ما کمک به رشد استارت‌آپ‌هایی مثل «استاد سلام» است. هدف ما بیشتر حمایت از جوانان، تیم‌ها و استارت‌آپ‌های صاحب ایده و دارای تیم است و کمک می‌کنیم که فکر و ایده‌های‌تان را تبدیل به یک کسب‌وکار خوب کنید؛ یعنی کافی است شما فقط یک فکر خوب یا ایده خوب داشته باشید و ما حتما به شما کمک خواهیم کرد. بسیار خوشحالم که با جمع استادسلامی‌ها شاهد اتفاقات خوبی هستیم. همیشه نگاهم این بوده است که به عنوان معلم فقط به تدریس دروس تئوری نپردازم و بتوانم دانش و عمل را در کنار هم برای دانشجویانم داشته باشم. در دانشگاه هم همیشه سعی‌ام بر این بوده است که دانشجویان را به سمتی هدایت کنم که کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند و کارآفرین باشند.
وی در ادامه گفت: از «استاد سلام» ایده بگیرید و این سایت جایی است که شما می‌توانید ایده‌های‌تان را شکوفا و فراتر از معلم بودن را تجربه کرده و حتی فکر و ایده‌های‌تان را تبدیل به یک کسب‌وکار کنید. آموزش بعد بسیار وسیعی داشته و امکان دریافت برونداد‌های خوبی در آن وجود دارد. من خانم عقیلی و «استاد سلام» را می‌شناسم و می‌دانم که بستر خوبی را فراهم کرده‌اند و تا جایی پیش رفته‌اند که قطب‌های آموزش کشور در واقع ایشان را به عنوان یکی از بال‌های اصلی آموزش کشور پذیرفته‌اند. ما هم در خانه کارآفرینان ایران قول می‌دهیم ایده‌های‌تان را حمایت و به شما کمک کنیم که آنها را به کسب‌وکار تبدیل‌ کنید. سایت «استاد سلام» هم جزو کسب‌وکار‌هایی بود که به خانه کارآفرینان ایران آمد و اتفاقات خوبی برایش رقم خورد.

همچنین مطالعه کنید:

دستور جدید بانک مرکزی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سحابی با بیان اینکه در قالب قرارداد‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.