صفحه اصلی / استان ها / زنجان / کلنگ‌زنی مدرن‌ترین آزمایشگاه حیوانات در دانشگاه پردیس علوم‌پزشکی زنجان
کلنگ‌زنی مدرن‌ترین آزمایشگاه حیوانات در دانشگاه پردیس علوم‌پزشکی زنجان

کلنگ‌زنی مدرن‌ترین آزمایشگاه حیوانات در دانشگاه پردیس علوم‌پزشکی زنجان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: مدرن‌ترین آزمایشگاه حیوانات در دانشگاه پردیس علوم‌پزشکی به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد .

آزمایشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا شغلی در حاشیه اولین جشنواره  مردمی «آیین محبت» در جمع خبرنگاران، گفت: معاونت تحقیقات و فناوری در دو حیطه، تحقیقات و پژوهش و فناوری سلامت فعالیت دارد .

وی ادامه داد: در حیطه پژوهش این معاونت به تحقیق در مورد مشکلات سلامت جامعه و توسعه دانش سلامت فعالیت دارد که ۳۵۰ هیئت علمی داریم که در زمینه‌های مختلف، علوم پایه، بهداشتی، بالینی فعالیت می‌کنند و تحقیقات انجام می‌دهند. همچنین در حیطه فناوری هم که حوزه جدیدی است به توسعه فناوری‌های مرتبط با سلامت از قبیل نانو فناوری و ابتکارات جدیدی که تکنولوژی‌هایی را برای حل مشکلات عرصه می‌دارد، فعالیت می‌کنیم .

شغلی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان قطب نانو فناوری کشور است و برخی از همکاران ما در این حوزه موفقیت‌های بسیاری را در این زمینه در سطح بین‌الملل کسب کرده‌اند، گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی سیاست حمایت از نوآوری‌ها و تحقیقات  و متعاقب آن خودکفایی در زمینه دارو را در راس برنامه‌های خود قرار داده است که در حال حاضر سه شرکت دانش‌بنیان در این زمینه فعالیت می‌کنند و از این شرکت‌ها حمایت می‌شود تا تکنولوژی نانو دارو که دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در این زمینه مطرح است، را توسعه دهند .

وی با اشاره به اینکه برای تایید نهایی یک دارو مراحل مختلفی طی می‌شود، گفت: پروسه تایید دارو یک پروسه طولانی است و  برای طی این پروسه ابتدا دارو روی حیوانات امتحان می‌شود تا سرانجام پس از طی پروسه‌های مختلف دارو بر روی انسان تست شود .

این مسئول با بیان اینکه  دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، یک دانشگاه جوان در حال رشد است، گفت: رتبه پژوهشی که  این دانشگاه در سطح کشور دارد یک رتبه متوسط است اما این دانشگاه در حال رشد و توسعه است و می‌توان به آینده آن امیدوار بود .

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر زیر ساخت‌ها لازم برای ساخت مجهزترین آزمایشگاه کشور در استان فراهم شده است که این  آزمایشگاه یکی از مدرن‌ترین آزمایشگاه‌های حیوانات در سطح کشور خواهد بود .

وی ادامه داد: نقشه و  اعتبار این پروژه فراهم شده است و به زودی این آزمایشگاه که با هزینه بالغ بر ۴ میلیارد تومان ساخته خواهد شد در محل پردیس دانشگاه علوم‌پزشکی کلنگ‌زنی خواهد شد .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.