صفحه اصلی / استان ها / فارس / مدیران کم‌کار فارس کارت زرد می‌گیرند
مدیران کم‌کار فارس کارت زرد می‌گیرند

مدیران کم‌کار فارس کارت زرد می‌گیرند

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس گفت: از خردادماه، مدیران کل کم‌کار در حوزه‌های کسب و کار و سرمایه‌گذاری استان فارس به کارت زرد مواجه خواهند شد!

 دارا کیانی

به گزارش کسب و کار نیوز، دارا کیانی شنبه ۲۲ اردیبهشت در یک کنفرانس خبری با اشاره به وجود پتانسیل‌های فراوان در فارس برای رونق فضای کسب و کار در صورت اصلاح ساختار دستگاه‌های اجرایی، گفت: متاسفانه در فارس بسیاری از اداره‌ها در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری و رونق فضای کسب و کار و دیگر حوزه‌ها، جزیره‌ای عمل می‌کنند.

وی افزود: ده‌ها جلسه برای رونق کسب‌وکار و اشتغال گرفته می‌شود اما زمان تصمیم‌گیری، یک بانک یا اداره‌ با استناد به بخشنامه‌ی داخلی، آن را به هم می‌زند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس با تصریح اینکه در سال ۹۷ بازرسی استانداری فارس پویاتر از سال‌های گذشته اقدماتی را در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: اداره‌هایی که در موضوع فضای کسب‌و‌کار و سرمایه‌گذاری کم‌ کاری کنند، از خردادماه در شورای اداری استان فارس معرفی شده و کارت زرد و اخطار دریافت خواهند کرد. در صورت تکرار دومین کارت زرد داده خواهد شد و پس از آن با کارت قرمز و برکناری مدیر از مجاری قانونی اقدام خواهد شد.

کیانی اضافه کرد: گزارش کم‌کاری یا تخلفات اداری در این دو حوزه هم در شورای اداری اعلام خواهد شد و هم به نهاد ریاست جمهوری و وزارتخانه متبوع ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیران شایسته تشویق نیز در این شورا معرفی می‌شوند، گفت: فارس هم‌ایک رتبه اول و دوم در بهبود وضعیت کسب‌وکار در کشور دارد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی، به‌دنبال زیست توام با آرامش در جامعه تلاش می‌کنند، گفت: اگر امروز فرزندان ما میلیاردها تومان پول داشته باشند اما نتوانند در یک جامعه زیست مناسبی داشته باشند، این پول مطلوب واقع نخواهد شد.

او، دفتر بازرسی و نظارت استانداری را شاقول قانون و انصاف و مکمل دستگاه‌های اجرایی معرفی و تصریح کرد: اگر سه مؤلفه بهم پیوسته اصلاح ساختاری، رصد و مراقیت و هیئت‌های رسیدگی به شکایات و مراجع قضایی در دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشند، بدون شک با جامعه‌ای رو به پیشرفت مواجه خواهیم شد.

وی با یادآوری اینکه در پنج سال گذشته گام‌های موثری در راستای شفاف‌سازی و مبارزه با فساد در کشور برداشته شده است، گفت: ایران در این خصوص قبل از دولت یازدهم  و دوازدهم رتبه ۱۶۵ دنیا را داشت اما امروز بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ قرار دارد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس افزود: براساس آماری که از سوی سازمان شفاف‌سازی ارائه شده، شهرداری‌ها، بهداشت و درمان و تامین اجتماعی به ترتیب بیشترین شکایات و ثبت تخلفات در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

کیانی با اشاره به تشکیل یک معاونت مستقل ویژه رسیدگی به شکایات مربوط به شهرداری‌ها در دفتر بازرسی استانداری فارس، گفت: تلاش کرده‌ایم تا با ایجاد یک سامان سه مبحث فوق را مدنظر قرار دهیم.

وی همچنین رسیدگی به شکایت و درخواست‌های مردمی از طریق سامانه سامد ۱۱۱ (سامانه الکترونیک ارتباط مردم و دولت) را یکی از راه‌های وصول گزارش‌ها بیان و اضافه کرد: این سامانه از سال ۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده و به طور رسمی در سال ۸۹ افتتاح شده است. با وجود این سامانه نیازی به مراجعه حضوری افراد برای رسیدگی به تحلف و یا ثبت شکایات نیست.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس افزود: ابتدا کارشناسان به افراد مراجعه کننده مشاوره می‌دهند، در صورت عدم اقناع، شکایت افراد ثبت می‌شود و پس از آن با دریافت کد رهگیری، موضوع در بخش ارتباطات مرکزی ریاست جمهوری دنبال خواهد شد.

کیانی گفت: از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ بعدازظهر این سامانه به شکل‌ آنلاین تماس‌ها و درخواست‌ها را پاسخ می‌هد و از ساعت ۱۵ بعد ازظهر به بعد سامانه تماس افراد را ضبط خواهد کرد.

وی تصریح کرد: به فراخور وقت، رییس جمهور پاسخگوی تعدادی از تماس‌ها در این سامانه است که در استان‌ها نیز استانداران پاسخگوی بعضی از مراجعین تلفنی هستند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس یادآور شد: بانک اطلاعاتی بازرسی استان تهیه شده، در این بانک اطلاعات یکصد بازرس موجود است.

کیانی با بیان اینکه استناد بانک‌ها به بخشنامه‌های داخلی موجب شده تا چوب لای چرخ اقتصاد گذاشته شود، مشکل اساسی شهرداری‌ها را وجود برخی قوانین و بخشنامه‌های متناقض خواند.

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری فارس گفت:  برخی از جابه‌جایی‌ یا برکناری‌ها در سطوح مدیریتی استان در سال ۹۶ و امسال مربوط به گزارش‌های این دفتر و رسیدگی به موارد تخلفی بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.