صفحه اصلی / استان ها / زنجان / رکود پروژه‌های عمرانی در زنجان
رکود پروژه‌های عمرانی در زنجان

معاون استاندار زنجان تاکید کرد:

رکود پروژه‌های عمرانی در زنجان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: کاهش منابع کشور و شهرداری‌ها تشدیدکننده رکود پروژه‌های عمرانی است.

پروژه‌های عمرانی دانشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، مهرداد سلطانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های استانداری اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است؛ لذا امسال بودجه‌های ملی و استانی تعیین تکلیف خواهد شد و تمرکز بر پروژه‌های نیمه‌تمام است که طبق آمار ۷۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان داریم که در پایان آن ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای استان هزینه خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: پروژه‌های نیمه‌کاره مهم تا پایان سال قبل ۱۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که البته برای اتمام پروژه‌ها به میزانی بسیار بیشتر از بودجه اختصاص یافته به استان را نیاز داریم و اگر بخواهیم همه پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان برسانیم، به بودجه زیادی نیاز داریم.

وی افزود: هدف‌گذاری استانداری، پایان پروژه‌های قدیمی و نیز دارای پیشرفت فیزیکی بالا تا پایان کار دولت است. هم‌چنین در همین زمینه ما با استفاده از رویکرد بخش خصوصی به دنبال حل مشکلات هستیم و نیز روند طولانی شدن پروژه‌ها در کل کشور یک آسیب است که رخ داده و البته قطعا این آسیب‌شناسی شده است.

سلطانی خاطرنشان کرد: نداشتن نگاه آمایشی و این‌که مهم نباشد ما به چه چیزی نیاز داریم و به یک‌باره چندین پروژه را باهم آغاز کنیم، موجب طولانی شدن روند ساخت پروژه‌ها شده است. هم‌چنین گاها مزیت‌های توسعه‌ای در نظر گرفته نشده و در برهه زمانی صرفا تعدادی پروژه کلنگ‌زنی شده که نتیجه آن نیز وجود یک سری پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان یادآور شد: اتفاقات دیگر از جمله کاهش منابع کشور و شهرداری‌ها در چند سال گذشته تشدیدکننده رکود پروژه‌های عمرانی شده است، هرچند که برخی از پروژه‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، ولی وقتی بودجه کاهش پیدا می‌کند، ساخت و ساز نیز کم می‌شود و وقتی پیمانکاران بزرگ پولی دریافت نکنند، شاهد توقف پروژه‌ها خواهیم شد و این امری است که طی سالیان گذشته نیز روی داده و البته حرکت دادن آن‌ها به یک‌باره نیز سخت است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.