صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / ممنوع الخروجی تولیدکنندگان سخت‌تر شد
ممنوع الخروجی تولیدکنندگان سخت‌تر شد

خبر خوش قوه‌قضاییه

ممنوع الخروجی تولیدکنندگان سخت‌تر شد

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه می‌گوید از این پس دیگر تولیدکننده‌ها و صنعت‌گران به راحتی ممنوع‌الخروج نمی‌شوند و پرونده‌های مطرح علیه آنان در کمیته صلح و سازش مطرح می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه می‌گوید از این پس دیگر تولیدکننده‌ها و صنعت‌گران به راحتی ممنوع‌الخروج نمی‌شوند و پرونده‌های مطرح علیه آنان در کمیته صلح و سازش مطرح می‌شود.
مهدی افتخاری درباره اقدامات شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی معاونت اجتماعی در موضوع حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: در این رابطه با اتاق بازرگانی و مدیران کل صنعت و معدن جلسه‌ای داشتیم تا جایگاه اصلی تولید کننده و صنعت‌گر در کشور ما روشن شود.

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی معاونت اجتماعی قوه‌قضاییه گفت: در ادامه حمایت‌هایی که باید از تولید‌کنندگان داخلی صورت گیرد، معاونین اجتماعی دادگستری‌‌ها، دبیر کمیته صلح و سازش تجار و صنعت‌گران استان خودشان هستند و ۸۰ درصد پرونده‌هایی که علیه بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط تشکیل شده، در جلسه مصالحه به استمهال و صلح منجر شده است.

وی به قانون منع خروج اشاره کرد و گفت: در گذشته وقتی چک یک تولیدکننده یا صنعت‌گر پاس نمی‌شد یا بانکی مطالبات خود را وصول نمی‌کرد، به راحتی با درخواست فرد یا نهاد طلبکار، رئیس یک کارخانه یا کارگاه تولیدی ممنوع‌الخروج می‌شد.

افتخاری ادامه داد: خوشبختانه ماده ۳ قانون تجارت موضوع منع خروج از کشور که مورد توجه قرار نمی‌گرفت، اجرایی شد و دیگر حکم ممنوع‌الخروجی به سادگی برای تولیدکننده‌ها و صنعت‌گران صادر نمی‌شود در حالی که در گذشته این موضوع مانند تهدیدی بالای سر تولیدکننده‌ها بود.

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی معاونت اجتماعی افزود: قبلاً قاضی دستور می‌داد که نرده‌های یک کارخانه بریده و به مزایده گذاشته شود و به نوعی دستیاران بانک نزول خوار شده بودیم اما الان با حضور معاونین اجتماعی در کمیته‌ صلح و سازش، طرفین دعوت و فرصت داده می‌شود و ۸۰ درصد پرونده‌ها به مصالحه ختم می‌شود.

وی گفت: از سوی دیگر این برنامه را هم پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستور کار قرار دادیم که کیفیت کالای ایرانی نیز ارتقا یابد.

همچنین مطالعه کنید:

توافق گمرک و وزارت جهاد کشاورزی برای تسهیل ترخیص کالاهای اساسی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در نشستی که با حضور پیمان‌پاک قائم مقام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.