صفحه اصلی / استان ها / قم / آمریکائی‌ها، پیمان شکنی را در ذات خود دارند
آمریکائی‌ها، پیمان شکنی را در ذات خود دارند

آیت الله اعرافی:

آمریکائی‌ها، پیمان شکنی را در ذات خود دارند

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه آمریکائی‌ها، پیمان شکنی را در ذات خود دارند، گفت: اروپایی ها هم خصلت‌های پیمان شکنی را دارند و نباید به دور از تضمین های قطعی، پای تعهد با آنان ایستاد.

آیت الله اعرافی

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس با اشاره به خروج آمریکا از برجام عنوان کرد: آمریکائی ها، پیمان شکنی را در ذات خود دارند و ما با پیمان‌شکنی آمریکا و قدرت‌های اروپایی از دیرباز آشنا هستیم.

امام جمعه موقت قم افزود: نباید انتظاری جزء این از آمریکا به عنوان یک رژیم مستکبر داشت؛ رژیمی که در قرن گذشته بیش از ۱۰۰ جنگ ظالمانه برپا کرده و ده‌ها کشور را اشغال کرده است.

وی تصریح کرد: ما در تبعیت از توصیه های رهبری گفتیم هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم، تعجبی ندارد اگر سندی که خودشان امضا کرده‌اند را اجرا نکنند.

اعرافی اظهار کرد: با توجه به عهدشکنی آمریکا، مسئولان کشور بدون تضمین پای هیچ قراردادی را امضا نکنند و به عزت و کرامت ملت ایران بیش از گذشته اهتمام ورزند.

وی تصریح کرد: کشورهایی که به پیمان ها پایبند نیستند  قطعا نمی توان در ادامه به آن ها اعتماد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: در جریان اخیر سعودی‌ها ذوق‌زده شده اند؛ در حالی که آمریکا به درد آنها نمی‌خورد و رژیم صهیونیستی نیز برای آنان اقدامی انجام نمی دهد و به زودی شکست می خوردند.

وی گفت: جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستاده و بی شک موفق خواهد شد و توطئه گران ناامید می شوند.

اعرافی افزود: پیروزی حزب الله در انتخابات مجلس لبنان نشانه قدرت مقاومت است، جبهه مقاومت بر پای خود خواهد ایستاد و توطئه‌ها را از بین می‌برد.

وی بیان کرد: ملت ایران نیز با وحدت و انسجام و همگرایی و تبعیت رهبری به سوی موفقیت و تعالی در حرکت اند.

نگاه اقتصادی و معامله ای به مهریه، مانعی بر سر راه ازدواج

رئیس جامعه ‌المصطفی‌العالمیه در بخش دیگر با اشاره به برخی از موانع در تشکیل کانون خانواده عنوان کرد: نگاه اقتصادی و معامله ای به مهریه موجب شده است تا بسیاری از جوانان به واسطه های مهریه های سنگین نتوانند ازدواج کنند.

وی خاطرنشان کرد:در اسلام مهریه پایین بانوان نشانه عزت و عظمت و معرفت و درجه علمی یک زن است؛ یعنی نگاهی ژرف به ازدواج دارد و آن را معامله نمی داند.

اعرافی افزود: تعیین مهریه های بالا موجب دشمنی و کینه ورزی می شود و طبق حدیثی از پیامبر اسلام(ص) سنگینی مهریه شومی‌هایی را در زندگی انسان به دنبال دارد.

وی بیان کرد: مهریه های معقول، کانون خانواده را مستحکم می سازد و مهریه های سنگین زندگی های ناسالمی را رقم می زند که دوامی ندارد.

امام جمعه موقت قم یادآور شد: فلسفه مهریه ابراز عواطف، احساسات و وفاداری مرد نسبت به همسرش است؛ در شرایطی که میلیون ها جوان در کشور در سن ازدواج قرار دارند رواج مهریه های بالا سدی در برابر ازدواج می باشد.

لزوم کنترل افسارگسیختگی بازار ارز

وی همچنین با اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی در جامعه نیز خاطرنشان کرد: در جهت مدیریت کشور نیازمند وضعیت مطلوب ارز و کنترل این افسارگسیختگی بازار ارز و همچنین حمایت از تولید داخلی و ارتقای سطح ارتباط با بخش‌های مختلف جهان و جذب سرمایه گذار هستیم.

اعرافی با گرامیداشت اعیاد شعبان و فرارسیدن ماه مبارک رمضان در روزهای آینده گفت: رمضان، ماه تقوا و پارسایی و عبادت و رسیدگی به نیازمندان است همه باید در ریشه کن شده فقر تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه که فقیر و آدم گرسنه دارد جامعه تراز اسلامی نیست و ماه رمضانی فرصتی برای کمک به فقیران است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.