چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / کعبی‌زاده: تلاش می‌کنیم محیطی آرام برای تیم ملی والیبال بانوان فراهم کنیم

کعبی‌زاده: تلاش می‌کنیم محیطی آرام برای تیم ملی والیبال بانوان فراهم کنیم

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در مورد حواشی به وجود آمده در هفته‌های اخیر برای این فدراسیون در مورد لباس بازیکنان و سرمربی تیم ملی توضیح داد.

کعبی‌زاده

به گزارش کسب و کار نیوز، صدیقه کعبی‌زاده در نشست خبری خود در محل اردوی تیم ملی والیبال بانوان، در مورد لباس این تیم گفت: وقتی به دنبال فراهم کردن شرایط خوب برای تیم هستیم و در این شرایط اقتصادی تیم اعزام می‌کنیم یعنی اینکه فدراسیون لنگِ چهار دست لباس نیست.

وی افزود: خوشحالم که ایراد ما لباس ندادن به بچه‌هاست. در اردوی اول ۳۷ بازیکن دعوت بودند. وقتی سایز کسی دست ما نیست و نمی‌دانیم روز اول چه کسانی می‌آیند اسفندماه با اسپانسرمان صحبت کردیم و گفتند تا اردیبهشت تولید ندارند فقط دو دست لباس ۱۷ نفره داشتند و چون آن موقع بازی تیم ملی جوانان بود اولویتمان آنها بودند. لباس را برایشان گرفتیم و اسپانسر یک فرصت دو هفته‌ای خواست تا لباس جدید تیم ملی بزرگسالان را تولید کند. امروز با تولیدکننده لباس جلسه داشتیم همچنین یک متخصص نساجی در این جلسه حضور داشت که من آن را سر تمرین بازیکنان تیم ملی هم آوردم به این دلیل که بازیکنان ما دوست داشتند دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند. ما هم تلاشمان را می‌کنیم این اتفاق بیفتد. در آینده نیز یک مسابقه طراحی لباس برای بانوان برگزار می‌کنیم و به طراح برتر جایزه می‌دهیم.

او در مورد مذاکره با مربی خارجی گفت: قرار بود این هفته با یک مربی خارجی جلسه داشته باشیم ولی از آنجایی که او سرمربی تیم ملی جوانان یکی از کشورها است به توافق رسیدیم که بعد از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا این خانم به ایران بیاید و مذاکره کنیم.

کعبی‌زاده افزود: این مربی اروپایی نیست ولی رزومه خوبی دارد و باید برنامه‌اش را به ما ارائه دهد. فکر کنم نشست‌مان در تیرماه برگزار شود. همچنین این مربی باید یک دوره آزمایشی کار کند تا بررسی کنیم با هم همکاری داشته باشیم یا نه.

او ادامه داد: فدراسیون باید به دو دلیل حامی بازیکنانش باشد. مهمترین دلیل فرهنگی است که ما الگوی بانوان ورزشکار مسلمان را به دنیا معرفی کنیم و دیگری ارتقاء سطح فنی است.

کعبی‌زاده در مورد لیگ برتر والیبال بانوان اظهار کرد: سال قبل لیگ خوبی نداشتیم و هنوز هم درگیر مشکلاتش هستیم. برای امسال در حال حاضر ۱۰ حامی مالی تمایل دارند در لیگ برتر حضور داشته باشند. در مورد حامیان مالی باید بگویم کسانی که می‌آیند شخصی نیستند و نمی‌پذیریم حامی شخصی به لیگ برتر بانوان ورود کند. همه آنها شخصیت حقوقی دارند. حتی قبل از شروع کارشان به آنها یک آنالیز هزینه می‌دهیم و سپس برای ورود به لیگ برتر مشورت می‌کنیم. همچنین هفته آینده به ۱۰ تیم نامه می‌زنیم و آنها فرصت دارند تا آخر شهریور فرصت دارند کادر خود را ببندند و از اول آبان لیگ برتر شروع می‌شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال افزود: وقتی حامیان مالی به لیگ برتر ورود می‌کنند یعنی والیبال بانوان به جایی رسیده که آنها دوست دارند در این حوزه حضور پیدا کنند. علی‌رغم هجمه‌های مختلف ۱۰ حامی مالی داریم که می‌خواهند در والیبال بانوان باشند. بنابراین جلوی قطاری که راه افتاده را نمی‌گیریم.

او بیان کرد: برای تیم ملی بازی‌های بین‌المللی در برنامه‌هایمان است. البته با کشورهای مختلف صحبت می‌کنیم که یا شرایط‌مان را بپذیرند و با حجاب بازی کنند یا اگر نپذیرفتند باید از تکنولوژی‌هایی استفاده کنیم که گوشی‌های موبایل را جمع‌آوری کنند.

کعبی‌زاده گفت: سال گذشته جلسه‌ای داشتیم که آقای مهرگان را هم در آنجا دیدم. به او گفتم به عنوان مشاور فنی به تیم ملی‌مان کمک کند و او بدون اینکه ذهنیت منفی در مورد تیم داشته باشد، قبول کرد. بازیکنان هم در حال حاضر با تمام وجود تمرین می‌کنند. سه سال پیش در تمرینات تیم بودم اما این تیم جدید به هم‌افزایی فوق‌العاده‌ای رسیده‌اند. چیزی که از آنها می‌خواهم این است که با همین انگیزه تا آخرین امتیاز در مسابقات جام کنفدراسیون‌های زنان آسیا تلاش کنند.

وی در مورد مسابقات برون‌مرزی گفت: در چهار یا پنج سال اول بعد از دریافت مجوز بازی با پوشش اسلامی هدف‌مان اعلام حضور در مسابقات مختلف بود که جامعه بین‌المللی با این پوشش ما را بشناسد. ابتدا برایشان عجیب بود اما رفته رفته این موضوع عادی شد. در والیبال آقایان که شرایط استانداردی داشتند برنامه‌ریزی بلندمدتی انجام دادند تا الان والیبال آنها یک برند جهانی است. ما هم باید برای بانوان تلاش کنیم و همان فرآیندی که برای آقایان اتفاق افتاد برای خانم‌ها با سرعت بیشتری انجام شود. همچنین تلاش می‌کنیم تا محیطی آرام برای تیم ملی والیبال بانوان فراهم کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در پایان، چشم‌انداز ۱۴۰۴ والیبال بانوان را در قالب ارزش‌ها، سیاست‌های اجرایی، اهداف کلان، استراتژی‌ها، اهداف استراتژیک و اقدامات اساسی بیان کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.