صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / مهرگان: سعی می‌کنم خانه‌ای زیبا برای تیم ملی والیبال بانوان بسازم

مهرگان: سعی می‌کنم خانه‌ای زیبا برای تیم ملی والیبال بانوان بسازم

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره حضور او در تیم ملی بانوان گفت: سعی می‌کنم با کمک مدیریت و کادر فنی تیمی زیبا و سختکوش بسازیم و با نقدهایی که به من می‌شود یک خانه زیبا برای کل تیم درست کنم.

به گزارش کسب و کار نیوز، جواد مهرگان مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان در نشست خبری پس از اردوی این تیم گفت: از آجرهایی که به سمتمان پرتاب می‌شود می‌توانیم زخمی شویم یا با آنها یک ساختمان زیبا بسازیم. از نقدها استفاده می‌کنم. این نقدها گاهی ما را به فکر فرو می‌برند. سعی می‌کنم با آنها یک خانه قشنگ برای کل تیم بسازم. همچنین با کمک بازیکنان و کادر مدیریت فنی تلاش می‌کنیم تیمی زیبا و سختکوش را درست کنیم.

مهرگان بیان کرد: یک هدف بلندمدت ما این است که تیمی بسازیم که همه به ویژه بازیکنان و کادر تیم به آن افتخار کنند. از روز اول هم در این مورد حرف زدیم. هر روز بازیکنان با تمام وجود تمرین می‌کنند تا یاد بگیرند و پیشرفت کنند. تلاش می‌کنیم به تیممان کمک کنیم تا بهتر شود و مسیر حرفه‌ای را طی کند. هدف کوتاه‌مدت ما هم این است که جایگاه و وجه تیم ملی را در مسابقات جام کنفدراسیون‌های والیبال بانوان آسیا با نمایش‌های بهتر و بهره‌گیری از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های حرفه‌ای ارتقا دهیم. در حال حاضر زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنیم و در حال برطرف کردن آسیب‌دیدگی‌ها هستیم.

او در مورد شرایط تیم ملی گفت: تیم خیلی سالم و سرحالی داریم که کار کردن با آن بسیار لذت‌بخش و انرژی‌بخش است. تصورم قبل از اینکه مشاور فنی تیم را برعهده بگیرم تصوری است که اکنون دارم. می‌دانستم با بازیکنان سختکوش، مثبت و پرتلاش روبه‌رو خواهم شد و اکنون هم در چشم‌های تک‌تکشان میل به پیشرفت و افتخارآفرینی برای کشور را می‌بینم.

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان ادامه داد: یک مربی باید به همه جنبه‌های پرورشی بازیکنان تیم از جمله مسائل روانی، فنی، جسمی و تکنیکی مسلط باشد. ما هم با کمک کادر فنی سعی کردیم محیطی مثبت حمایت‌کننده و چالشی برای بازیکنان به وجود آوریم.

مهرگان افزود: بازیکنان تیم را از خودشان می‌دانند در حالی که می‌توانستیم کاپیتان تیم را انتخاب کنیم ولی این کار را بازیکنان سپردیم. همچنین اهدافی که داریم را با آنها ترسیم کردیم.

او به ضعف تیم ملی در دوره قبل رقابت‌های جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا اشاره و بیان کرد: نهم شدن تیم در دوره قبل نه ضعف کادر فنی بود نه بازیکنان. همه تلاش خود را کردند. شاید اگر گروه‌بندی ناعادلانه نبود می‌توانستیم مقام بهتری کسب کنیم. نباید ارزش کار کادر فنی و بازیکنان در سال گذشته را کم کنیم. ما هم بازی‌هایی انجام خواهیم داد که هر وقت از زمین بیرون بیاییم صرف‌نظر از نتیجه‌ای که روی تابلو رقم خورده است به بازی‌ای که انجام دادیم، افتخار کنیم.

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان همچنین افزود: دو دلیل برای افت تیم ملی وجود دارد. شاید یک بخش جسمی باشد و بخش دیگر تمرکز و استقامت. در حال حاضر روی تمرکز بازیکنان کار می‌کنیم و از مشاوران بدنساز کمک می‌گیریم تا از نظر جسمی آماده شویم.

مهرگان به اردوی‌های تیم ملی والیبال بانوان اشاره کرد و گفت: از ۱۰ تا ۱۷ خردادماه اردوی تدارکاتی در تایلند خواهیم داشت. همچنین می‌خواهیم اردوی بعدی در کشوری انجام شود که متناسب با تیم‌هایی است که با آنها در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها هم‌گروه هستیم. این اردو در مردادماه و بعد از برگشتن تیم پیکان از مسابقات باشگاه‌هایی برگزار می‌شود که می‌خواهیم با یک کشور خارجی مثل روسیه یا صربستان یا ترکیه بازی کنیم. همچنین اواسط شهریورماه از کشور آذربایجان دعوت می‌کنیم به ایران بیاید و یک دوره بازی تدارکاتی با آنها خواهیم داشت. البته ممکن است این برنامه دچار تغییرات جزئی‌ای شود.

مهرگان در مورد فرآیند آماده‌سازی تیم گفت: برای یک تیم شش ماه یا یک سال تمرین کافی نیست. نیاز به یک بازه دو ساله داریم و برنامه ما هم دو ساله است چون معتقدم غیر از اردوی تیم ملی، در لیگ برتر هم باید از بازیکنان حمایت کنیم و این مسیر باید مداوم باشد.

او افزود: یک بازیکن برای رسیدن به اوج عملکردش ۱۰ هزار ساعت تمرین مفید در یک بازه زمانی ۱۰ ساله نیاز دارد. بازیکنان ما در لیگ حدود هفته‌ای ۱۰ ساعت تمرین در یک بازه زمانی شش تا هفت ماهه انجام می‌دهند. شاید در ۳۰ هفته فقط ۳۰۰ ساعت تمرین کنند در نتیجه باید در بازه زمانی یک یا دو هفته‌ای که در اردوی تیم ملی هستند ۷۰۰ تا ۸۰۰ ساعت باقی‌مانده را جبران کنیم که بدن بازیکنان آمادگی چنین چیزی را ندارد. همچنین این بازیکنان به بازی تدارکاتی زیادی نیاز دارند. به همین دلیل خواستم برنامه‌مان دو ساله باشد که در دو سال ۲۵۰۰ ساعت تمرین داشته باشیم.

مهرگان در پایان گفت: تمام بازیکنانی که اکنون در تیم ملی بزرگسالان و جوانان و نوجوانان هستند پتانسیل تبدیل شدن به بازیکنان بین‌المللی را دارند اما این نیازمند یک سیستم و ساختار حرفه‌ای و نظام‌مند است. امیدوارم این مسیر با کمک رسانه که دیده‌بان‌های این راه هستند، به جاهای قشنگی ختم شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.