صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / درآمد و اعتبارات استان مرکزی سربه‌سر است
درآمد و اعتبارات استان مرکزی سربه‌سر است

استاندار مرکزی:

درآمد و اعتبارات استان مرکزی سربه‌سر است

استاندار مرکزی گفت: درآمد و اعتبارات استان مرکزی سربه‌سر و برابر است.

استاندار مرکزی

به گزارش کسب و کار نیوز،  سید علی آقازاده در نشست مشترک استانداران ادوار استان مرکزی و منتخبی از مدیران استان بیان کرد: برگزاری چنین جلسات و نشست هایی در دوره های مدیریتی مختلف یک نقطه عطف است که شاید در طول خدمت مدیران یک یا دو بار اتفاق بیفتد.

استاندار مرکزی یکی از دلایل برگزاری این نشست را همفکری و جلب مشارکت در ایجاد راهکار جهت رفع مشکلات استان ها دانست و افزود: در این نشست پذیرای تجربیات استانداران ادوار هستیم.

وی با اشاره به اینکه این جلسه تاریخ مدیریت ۴٠ ساله مدیران استان مرکزی را منعکس می کند که در روند مدیریت و توسعه استان حضور داشتند، بیان کرد: استان مرکزی بواسطه داشتن ١٢ شهرستان، ٢٣ بخش، ٣٣ شهرستان، ۶۶ دهستان، جمعیت ١.۵ میلیون نفری و مزیت های صنعتی و کشاورزی و نرخ رشد بیکاری ٧.٩ درصدی در پایان سال ٩۶ ، یکی از استان های مهم کشور به شمار می رود.

 آقازاده با تاکید بر اینکه این میزان نرخ بیکاری استان مرکزی حاصل تلاش بخش خصوصی صنعتی و کشاورزی است، به وضعیت بارش های استان اشاره و تصریح کرد: استان مرکزی تا آخرین روز ٩۶ حدود ٨٠ میلیمتر بارش داشته است در حالی که در سال آبی ٩۵، ٣٠٠ میلیمتر بارش در استان مرکزی به ثبت رسید. خوشبختانه از ابتدای سال ٩٧ تاکنون ٢٠٠ میلیمتر بارش در استان صورت گرفته است و این امر باعث رونق کشت دیم و بهبود وضعیت رویش علوفه مراتع شده است و پراکنش و تناوب بارش ها در کل استان مناسب بوده است.

 وی تاکید کرد: با وجود افزایش بارش ها، اما همچنان وضعیت بحران آبی در استان وجود دارد چراکه با وجود بارش ٢٠٠ میلیمتری و بارش متوسط ۲۵۰ میلیمتری بلندمدت استان، همچنان کاهش ۵٠ میلیمتری بارش مشهود است و با وجود اقدامات موثر در ستاد بحران آب استان و توقف آبیاری فضای سبز با شرب و … همچنان شرایط کمبود آب در استان حاکم است و همچنین در حوزه سفره های آب زیرزمینی بواسطه برداشت های سنوات گذشته وضعیت بحرانی قرمز در دشت های استان حاکم است.

 استاندار مرکزی با اشاره به پراکنش جمعیتی در استان مرکزی بیان کرد: جمعیت شهری و روستایی استان مرکزی در حال حاضر به ترتیب ٧٧ درصد و ٢٣ درصد است در صورتی که در ٢ دهه گذشته این نسبت متفاوت بوده و جمعیت روستایی بر جمعیت شهری پیشی داشته است و اگر تمهیداتی در این راستای معیشت، اقتصاد و زندگی روستایی صورت نگیرد مشکلات عمده ای بروز خواهد کرد.

 وی گفت: دولت روحانی تمام تلاش خود را جهت اعتلای خط اعتدال و توسعه کشور به کار گرفته است، اما اختلافات سیاسی مانع از اطلاع مردم از عملکرد درخشان دولت شده است.

 آقازاده اظهار کرد: برجام بزرگترین اتفاق پس از انقلاب اسلامی بوده است، اما برخی قدردان این اتفاق بزرگ نبودند و حتی امروز برجام تحت تاثیر برخی رفتارها قرار گرفته است، باید بدانیم که برجام یکی از سندهای مهم جمهوری اسلامی بوده است چراکه فارغ از همه محاسنی که دارد، حقانیت جمهوری اسلامی را به اثبات رساند و امروز همه به این امر معترف هستند و این امر نشان از اقتدار، تدبیر و رفتار عاقلانه کشور دارد.

 استاندار مرکزی با اشاره به شادمانی عده ای در کشور از خروج آمریکا از برجام عنوان کرد: اقدام دولت در حوزه هسته ای و برجام اقدامی ماندگار بوده است و مقام معظم رهبری نیز طی ۵ سال اخیر از عملکرد دولت اعلام حمایت داشته اند، اما در برخی موارد شاهد غفلت از خدمات دولت هستیم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.