صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / اعتمادی که به یک افتخار تبدیل شد
اعتمادی که به یک افتخار تبدیل شد

بازی‌های به یادماندنی جام جهانی/ ۲۵

اعتمادی که به یک افتخار تبدیل شد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا به پائولو روسی اعتماد کرد و این موضوع باعث شد مهاجم ایتالیایی تیمش را در مسیر قهرمانی قرار دهد.

جام جهانی 1982

به گزارش کسب و کار نیوز، نتیجه تقابل ایتالیا و برزیل در دور دوم جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا یک اتفاق رویایی برای آتزوری‌ها و یک کابوس برای سلسائو محسوب می‌شد. برای هواداران بی طرف هم یک اتفاق فوق العاده بود. در آن روز ایتالیا توانست برزیل قدرتمند را شکست دهد.

تیم ملی برزیل با هدایت تله سانتانا در حالی آخرین بازی دور دوم را انجام می‌داد که قصد داشت به نیمه نهایی صعود کند. در آن دوره مرحله دوم در گروه سه تیمی برگزار می‌شد. برزیل و ایتالیا، آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی را شکست دادند. پیروزی قاطع ۳ بر یک سلسائو برابر این تیم باعث شد آنها در دیدار برابر ایتالیا تنها به یک تساوی نیاز داشته باشند.

برزیل تیم محبوب و از بخت‌های نخست قهرمانی محسوب می شد. این تیم از بازیکنان مستعدی همچون زیکو، سوکراتس و فالکائو بهره می برد و پیش از تقابل با ایتالیا چهار پیروزی به دست آورد. در این مدت توانست ۱۳ بار دروازه حریفانش را باز کند. در مقابل ایتالیای انزو بئارزوت به سختی توانست به دور دوم صعود کند و پس از سه تساوی پیاپی و با یک اختلاف گل بیشتر نسبت به کامرون از مرحله گروهی عبور کرد.

همچنین مهاجم این تیم پائولو روسی یک بازیکن سطح پایین ظاهر شد. او پس از پشت سر گذاشتن دو سال محرومیت به خاطر تقلب در بازی‌ها خود را به این رقابت‌ها رساند. مهاجم ایتالیایی دقیقا دو ماه قبل از جام جهانی محرومیتش به پایان رسید.

رسانه‌های ایتالیایی از مهاجم ۲۵ ساله پس از نمایش ضعیفش خواستند با سر بلند به کار خود ادامه دهد. او در پیروزی ۲ بر یک تیمش مقابل آرژانتین نیز نتوانست گلزنی کند. با این حال سرمربی تیم برای بازی حساس مقابل برزیل او را در ترکیب اصلی حفظ کرد. روسی در آن دیدار به یادماندنی ناجی تیمش شد.

مهاجم ایتالیایی تنها به پنج دقیقه نیاز داشت تا دروازه برزیل را باز کند. او با ضربه سر، گل نخست بازی را به نام خود ثبت کرد. برزیل به سرعت به دنبال مساوی کردن بازی بود. این در حالی بود که دفاع سلسائو ناامید کننده ظاهر شد. دقایقی بعد فرانچسکو گرتزیانی یک فرصت خوب داشت اما ضربه‌اش را به آسمان زد. در ادامه برزیلی‌ها فرصت گلزنی داشتند و در حالی که سرجینیو با دینو زوف تک به تک شده بود ضربه‌اش را به بیرون زد. برتری آتزوری‌ها دقایق زیادی طول نکشید و دو دقیقه بعد سوکراتس بازی را به تساوی رساند.

در ادامه برزیل گل دوم را به ایتالیا هدیه کرد و بازی با گل روسی ۲ بر یک شد. سلسائو دوباره باید از نو شروع می‌کرد. آنها ایتالیا را تحت فشار قرار دادند و آتزوری‌ها کاملا در دفاع فرو رفتند. آنها تا پایان نیمه نخست اجازه گلزنی به برزیل را ندادند.

اگر نیمه اول تماشایی بود، هر لحظه ۴۵ دقیقه دوم لذت بخش بود. برزیل به برتری خود ادامه داد و ایتالیا به دنبال ضربه زدن از طریق ضد حمله بود. فالکائو فرصت داشت بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه‌اش کار آمد نبود. در ادامه برونی کونتی برای ایتالیا و زیکو و سرجینیو برای برزیل موقعیت‌های گل ایجاد کردند. آشکارترین آنها برای سرجیو بود که نتوانست توپ را از روی سر دینو زوف عبور دهد.

تونینیو دیگر بازیکنی بود که به باز کردن دروازه ایتالیا نزدیک شد. در نهایت برزیل توانست در دقیقه ۶۸ بازی را به تساوی بکشاند. فالکائو با یک گل فوق العاده این کار را انجام داد. پس از گل، برزیل به دنبال سومین گل بود. در دقیقه ۷۴ دینو زوف ضربه پائولو ایسدرو را دفع کرد و یک ضد حمله برای ایتالیا اتفاق افتاد. در ادامه توپ به کرنر رفت. برونو کونتی این ضربه را زد و روسی که در محوطه جریمه حضور داشت توانست هت‌تریک کند. برای سومین بار برزیل یک گل عقب افتاد اما این بار تنها ۱۶ دقیقه فرصت برای جبران داشت. سلسائو با تمام قدرت حمله کرد اما نتوانست دروازه‌بان ۴۰ ساله ایتالیا را مغلوب کند. برزیل بد شانس بود. این در حالی بود که ایتالیا در مسیر سومین قهرمانی در جام جهانی قرار داشت و روسی توانست بهترین گلزن رقابت‌ها شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.